بسیاری از افراد تصور می‌کنند نان باعث افزایش وزن می‌شود، اما متخصصان تغذیه نظر متفاوتی در مورد خوردن نان هنگام رعایت رژیم لاغری دارند.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت MSN، در این گزارش برخی دلایلی که  نشان می‌دهند نان سبوس دار می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند معرفی می‌شود:

۱. شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می‌دارد

بسیاری از افراد به عنوان راهی برای سیر ماندن در طول روز و در عین حال دست یابی به کربوهیدرات‌ها، به محصولات نان روی می‌آورند و به گفته متخصصان، آنچه در فرآیند مدیریت وزن اهمیت دارد کیفیت نان مصرفی است.

لیزا یانگ متخصص تغذیه، می‌گوید: بسیاری از افراد از ترس افزایش وزن از غلات اجتناب می‌کنند، بدون اینکه بدانند نان سبوس دار (مانند گندم کامل یا بلغور جو دوسر) حاوی فیبر است که باعث می‌شود افراد ساعت‌های بیشتری احساس سیری کنند و این کمک می‌کند تا از خوردن غذای بیشتر خودداری کرده و در نتیجه به کاهش وزن کمک می‌کند.

۲. تامین فیبر مورد نیاز بدن

نان سبوس دار حاوی فیبر است که یک ماده اساسی برای کاهش وزن است. دکتر جینان بنا می‌گوید: نان سبوس دار ممکن است حاوی مقدار زیادی فیبر باشد که به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید و کالری زیادی اضافه نکنید. فیبر قسمت بسیار مهمی در رژیم لاغری است. 

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، به منظور داشتن سلامتی مطلوب باید حداقل روزانه ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر مصرف کنید.

۳. تقویت سلامت روده

علاوه بر احساس سیری، یکی از مهمترین جنبه‌های خوردن غذا‌های پر فیبر، ارتقای سلامت روده است. طبق گفته یک متخصص تغذیه، مصرف نان حاوی ۱۰۰ ٪ گندم کامل یا غلات کامل باعث غنی شدن آرد از فیبر می‌شود که می‌تواند به تنظیم قند خون کمک کند، سلامت روده را تقویت کرده و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. این می‌تواند به مدیریت وزن نیز کمک کند.

۴. جلوگیری از پرخوری

ادی ریدز متخصص تغذیه و مشاور بهداشت می‌گوید که نان‌های سبوس دار حاوی درصد بالایی از فیبر غذایی هستند که برای مدت طولانی تری احساس سیری به شما می‌دهد و این باعث کاهش نیاز به خوردن مقادیر اضافی غذا می‌شود و در نتیجه به موفقیت آمیز بودن تلاش شما برای کاهش وزن کمک می‌کند.

۵. راهی عالی برای خوردن غذا‌های مقوی

متخصصان تغذیه تأکید می‌کنند که نان سبوس دار می‌تواند راهی آسان برای افزودن غذا‌های مغذی بیشترمانند تخم مرغ، آووکادو و کره مغز‌ها به وعده غذایی شما باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
نون ادم رو چاق میکنه البته با پلو یا چلو کباب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
عجیبه معمولا یه چی که گرون میشه رو درمورد مضر بودنش دانشمندان میابند! ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
لطفا در مورد رژیم غذایی کودکان مطلب بذارید.
مخصوصا کودکان زیر دوسال
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
لطفا در مورد رژیم غذایی کودکان مطلب بذارید.
مخصوصا کودکان زیر دوسال
با تشکر
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
شدیدا چاق میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
اون هم داره گرون میشه به کجا داریم میریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو این گرونی نون هم نداریم بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
اطلاعات خوبی بود. ولی هر وقت از چیزی تعریف میشه، ده دقیقه بعد گرون نه، افزایش قیمت پیدا می‌کنه.اون وقت که تن و دلمون که هر روز از ترس روی ویبره هست، ایست قلبی می کنه.شب می خوابیم، صبح بیدار میشیم می بینیم مُردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
در بسیاری جاها نان بی کیفیت دست مردم می دهند ، نان های که در سوپر مارکت ها به صورت بسته های ده تایی به فروش می رود جدیدا دارای سبوس بسیار کمی است زیرا نانی که سبوس کم دارد آماده سازی آن راحت تر است اگر پشت نان را نگاه کنی کاملا با خمیر سفید رو به رو میشوی قبلاً این طور نبود اکثر این نان ها توسط آزاد پزها تولید میشود این نان ها خمیری و سطح نان سوخته است وقتی نان سیاه میشود یعنی کربوهیدرات به کربن تبدیل شده است و سرطان زا است. ، نان برشته قهوه ایی روشن است و مصرف آن ایراد ندارد ، اینها تنور
را تمیز نمی کنند، لذا پشت نان کربن ها سوخته وجود دارد و همین مورد دور ریز نان را بالا می برد ، اکثر مردم هم آنها را می خورند و هزار تا مریضی در بلند مدت می گیرند ، باید برای توزیع نان ، استاندارد تعریف کرد و اجازه پخش نان های بی کیفیت را نداد و سوپرهای که نان بی کیفیت عرضه می کند باید جریمه سنگین شوند ، کوتاهی در این مورد ، آسیب به نسل جوان و کودکان و نسل بعدی خواهد بود ، نان بربری خوب است اما روی آن مواد شیمیایی می زند ، باید جلوی آن گرفته شود ، در نان سنگک جوش شیرین زیاد می زنند ،و نان مدتی که ماند مثل لاستیک میشود ، آزاد پرهایی که نان سبوس کامل با کیفیت عالی و تمیز و پر کنجد تولید می کنند باید حمایت شوند ، نان های فانتزی هم سبوس ندارد و برای کبد ضرر دارد ، نان های صنعتی هم به آنها نگهدارنده می زنند و اسم آن را بهبود دهنده گذاشته اند ، حتی کمی روغن هم به نام اضافه میشود که برای سلامتی خوب نیست ، در کل نان باکیفیت در دسترس همه قرار ندارد ، اما نان شکم پر کن و بیماری زا فراوان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
زمان دانشگاه که تو خوزستان-بهبهان بودم نوناش خیلی خوب بود، یه نونوایی بود طرف خمیر مینداخت تو دستگاه، دستگاه خودش نون رو میپخت، برش میداد، و... نون کیلیویی میفروخت، کیفیتش هم خوب بود انصافا؛ ولی تو تهران-شهر قدس نوناش یا خشکه یا خمیر تازه دستی هم درست میکنن ( از این تنور ماشینی ها ) بعضی اوقات هم سیگار هم میکشن تو نونوایی، از 100 بار شاید 5 بار رخ بده این اتفاق سیگار کشیدنه :/
آخرین اخبار