واشر سرسیلندر یکی از قطعات حیاتی پیشرانه یک خودرو است که تاثیر مستقیم در کارکرد آن دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، واشر سرسیلندر قطعه‌ای است که میان سیلندر و سر سیلندر قرار می‌گیرد و یک محفظه احتراق آب بندی شده را به وجود می‌آورد. این قطعه موجب می‌شود تا هنگام کار کرد موتور و بالا پایین رفتن پیستون‌های پیشرانه، هیچ گونه موادی از درون سیلندر‌ها به بیرون نشت نکند.

این قطعه بین بدنه موتور و سر سیلندر که از ترکیب مواد نسوز و لایه مسی مقاوم در مقابل حرارت و لایه فولادی تشکیل شده است که ضمن یک پارچه کردن سر سیلندر به بدنه موتور اجازه می‌دهد تا گردش روغن و آب بدون مخلوط شدن صورت بگیرد و نیز فضای سربسته اتاقک احتراق را آب بندی کند.

جنس این قطعه از فولاد، مس و پنبه نسوز است.

این قطعه از خودرو هم مانند هر قطعه دیگرپس از مدتی مستهلک شده و در برخی موارد به اصطلاح می‌سوزد. منظور از سوختن واشر سرسیلندر به معنای دفرمه شدن آن است.


بیشتر بخوانید

چگونگی تعویض واشر سربی اگزوز خودرو + آموزش تصویری


سوختن این قطعه نشانه‌هایی دارد که شامل موارد زیر است:

*کاهش قدرت موتور
*بالا رفتن غیر طبیعی دمای موتور
*آب و روغن قاطی کردن
*سخت استارت خوردن خودرو و کارکرد بد پیشرانه
*کاهش کشش خودرو

همچنین در صورتی که پیشرانه خودرو گرم شده است و از اگزوز بخار خارج می‌شود، این امر نشان دهنده نیم سوز بودن یا سوختن واشر سرسیلندر است.

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.