بایدن دستور اجرایی ترامپ درباره پلتفرم‌های اجتماعی را لغو کرد

همانطور که انتظار می‌رفت، رئیس جمهور آمریکا فرمان‌های اجرایی آخر ترامپ را لغو کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، بایدن رئیس جمهور آمریکا، در روز جمعه چندین دستور اجرایی رئیس جمهور سابق آمریکا را لغو کرد، از جمله یک دستور که حالا باعث محافظت قانونی از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر سیستم عامل‌های آنلاین شده است.

بخش ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات ۱۹۹۶، میزان بستر‌های اینترنتی را در قبال به اشتراک گذاشتن کاربران در سیستم عامل‌های خود محدود می‌کند. دستور ترامپ با عنوان "جلوگیری از سانسور آنلاین" به مقامات فدرال اجازه می‌داد شرکت‌هایی مانند توئیتر، گوگل و فیس بوک را در صورت مشاهده نقض سخنان کاربران با حذف یا تغییر در پست‌های آن‌ها، مواخذه کنند.

رئیس جمهور قبلی آمریکا دستور اجرایی مذکور را در ماه می‌سال قبل میلادی، در حالی امضا کرد که توئیتر برچسب‌هایی با عنوان "گمراه کننده" را به پست‌های وی اضافه کرده بود.

رئیس جمهور آمریکا دستورات اجرایی ترامپ را لغو کرد

لغو فرمان های اجرایی ترامپ از سوی بایدن

علاوه بر لغو دستور اجرایی بایدن بخش ۲۳۰، دستور ۲۰۲۰ ترامپ را لغو کرد که به دولت اجازه می‌داد افرادی را که به مجسمه‌ها یا بنا‌ها آسیب رسانده اند را مورد پیگرد قانونی قرار دهد. رئیس جمهور بایدن همچنین دستور ترامپ در سال ۲۰۱۹ را لغو کرد که طبق آن مهاجران به ایالات متحده باید اثبات کنند که می‌توانند به عنوان بخشی از برنامه‌های ویزا، از عهده مراقبت‌های بهداشتی خود برآیند.

چندی پیش هم دونالد ترامپ در یک سخنرانی در جریان نشست مربوط به حزب جمهوریخواه، از جو بایدن بابت مسائلی همچون وسواس در ماسک زدن و از دست دادن تعادلش انتقاد کرد. ترامپ در صحبت‌هایش اقدامات بایدن در حمایت از سقط جنین را محکوم و عنوان کرد که این رئیس جمهور دموکرات کاتولیک آمریکا، در زمان کمپین انتخاباتی خود نسبت به برنامه های سیاسی مشخص خود در این باره سکوت کرده بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار