کاخ سفید در مورد کمبود جهانی تراشه با شرکت‌های سامسونگ، TSMC و چند شرکت بزرگ دیگر مذاکره خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید قصد دارد جلسه‌ای مجازی درباره موضوع بسیار مهم کمبود جهانی تراشه برگزار کند. یکی از شرکت‌هایی که به صورت مجازی حضور خواهد یافت، برترین کارخانه ریخته‌گری دنیا یعنی TSMC است. شرکت‌های دیگری هم در آن شرکت خواهند کرد که شامل Alphabet، AT&T، Intel و General Motors هستند.

پس از شیوع ویروس کرونا در سال گذشته، تامین کنندگان تراشه در کشور‌های آسیایی، متوجه شدند که قطعات کافی برای تأمین تقاضای سازندگان خودرو مانند جنرال موتورز و فورد را ندارند.

شرکت‌های دیگری هم از صنایع مختلف، از جمله شرکت‌های تولید کننده تبلت و گوشی‌های هوشمند، اثر کمبود تراشه را احساس می‌کنند. دولت بایدن در تلاش است کمبود مواد اصلی زنجیره تأمین از جمله قطعات نیمه هادی، باتری‌های با ظرفیت بالا، فلزات خاکی کمیاب و تجهیزات پزشکی را بررسی کند.

قانون گذاران آمریکایی هنگام تأمین نیمه هادی‌های پیشرفته برای سایر کشور‌ها، نگران امنیت ایالات متحده هستند. کاخ سفید نگران وجود شکاف در تولیدات داخلی و زنجیره تأمین است.

ورود کاخ سفید به موضوع بحران کمبود جهانی تراشه

کمبود تراشه بحران جهانی برای شرکت ها

در ماه فوریه، چاک شومر رهبر اکثریت مجلس سنا، گفت: "تولید نیمه هادی‌ها نقطه ضعف خطرناکی در اقتصاد و امنیت ملی ما است. دستورالعمل اجرایی امضا شده توسط رئیس جمهور بایدن برای بررسی انعطاف پذیری و ظرفیت زنجیره‌های تأمین تولید آمریکا و پایگاه صنعتی دفاعی برای حمایت از امنیت ملی و آمادگی اضطراری طراحی شده است. "

در حالی که کاخ سفید در بررسی زنجیره‌های تأمین ایالات متحده، به صراحت از چین نام نبرده است، اما نگرانی دولت این است که هم اقتصاد و هم ارتش ایالات متحده، بیش از پیش به تدارکات صادر شده از چین متکی هستند.

گزارش شده است که اجلاس فردا چگونگی تقویت زنجیره تامین قطعات نیمه هادی را پوشش می‌دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
دوباره به چین محتاج شدند .
چین هم قیمتهایش را بالاتر می برد .
جالبه