معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون تنها نیمی از سالمندان بالای ۸۰ سال استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند و عدم پذیرش نوع واکسن موجود توسط سالمندان، در فرایند واکسیناسیون مشکل ایجاد می کند.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: بیش از ۵۰ درصد از جمعیت گروه سنی بالای ۸۰ سال استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند که در بعضی از شهرستان‌ها آمار بیشتر از ۸۰ درصد و در بعضی از شهرستان‌ها تزریق واکسن کمتر از ۲۰ درصد بوده است.

او با اشاره به این که در بعضی از شهرستان‌ها طی سه روز گذشته حتی یک نفر برای دریافت واکسن گروه بالای ۸۰ سال مراجعه نکرده است افزود: علت عدم مراجعه در این شهرستان‌ها درخواست نوع خاصی از واکسن کرونا است و تزریق واکسن موجود مورد پذیرش گروه هدف نیست.

مهدی زاده اظهار کرد: بر اساس سند واکسیناسیون کرونا و طبق دستور وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی زمانی واکسیناسیون گروه سنی پایین‌تر را می‌توانند آغاز کند که تزریق واکسن برای گروه سنی بالای ۸۰ به درصد خاصی برسد.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در بعضی از شهرستان‌ها درخواست دریافت واکسن کرونا در افراد بالای ۸۰ سال تمام شده، اما پوشش واکسن کرونا به ۵۰ درصد نرسیده است.

او با اشاره به این که استان خراسان جنوبی پهناور است ادامه داد: مشکل کمبود واکسن در استان وجود ندارد، اما دیگر مراجعه کننده‌ای برای تزریق این نوع واکسن وجود ندارد.

مهدی زاده گفت: طبق دستور ستاد واکسیناسیون استان و همچنین وزارت بهداشت در صورتی که داوطلبی برای تزریق واکسن گروه بالای ۸۰ سال در استان نباشد قطعا واکسیناسیون  گروه‌های سنی پایین‌تر شروع خواهد شد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سالمندان دیکه چی میخواین اینم از واکسن خب برین بزنین دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
اخه براچی نمیان واکسن بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
کادر درمانی حاضر به زدن واکسن نسیتند چه برسه به سالمندان