دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی از تزریق واکسن کرونا برای مادران بارداری که شرایط تزریق واکسن کرونا را داشته باشند، خبر داد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مادران باردار بعد از سه ماهه‌ی اول بارداری در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار میگیرند، برای زنان باردار تاکنون بحث منع مصرف واکسن کرونا مطرح بوده است که بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده برای زنان باردار در  سه ماه‌ی اول بارداری همچنان منع تزریق واکسن کرونا وجود دارد، اما بعد از پایان سه ماهه‌ی اول بارداری با نظر پزشک زنان، پزشک عمومی و همچنین در نظر گرفتن شرایط زن باردار تصمیم گیری برای تزریق واکسن انجام می‌شود.

او افزود: تا امروز تعداد ۱۶ هزار و ۸۵۵ دوز واکسن کرونا دریافت شده که  با استفاده از  این تعداد ۷ هزار و ۲۸۲ نفر واکسینه شده اند.

شریف زاده اظهار کرد: تا امروز ۷۹درصد پرسنل درمان و ۵۹ درصد پرسنل بهداشت خراسان جنوبی واکسینه شده اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی تصریح کرد: گروه اول بر اساس برنامه راهبردی توزیع واکسن کرونا در کشور، گروه بهداشت و درمان بوده اند که تا اخر هفته احتمالا همه‌ی افراد حوزه‌ی بهداشت و درمان استان واکسیناسیون آن‌ها انجام خواهد شد.

او بیان کرد: گروه دوم طبق اولویت بندی انجام شده، سالمندان بالای ۸۰ سال بوده اند که از هفته‌ی گذشته واکسیناسیون آن‌ها آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا روشکر به فکر مادران باردار هم بودین