دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: واکسیناسیون کرونای گروه دوم سالمندان بالای ۸۰ سال از فردا در استان همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: تا روز گذشته ۶ هزار و ۶۰۸ نفر از افراد مختلف در استان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

او افزود: از فردا واکسیناسیون کرونای گروه دوم سالمندان بالای ۸۰ سال بر اساس برنامه‌ی راهبردی واکسیناسیون در کشور آغاز خواهد شد که با سالمندان بالای ۸۰ سالی که بیماری زمینه‌ای دارند شروع می شود و پس از این گروه به ترتیب سایر گروه‌های سنی واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

شریف زاده اظهار کرد: تا کنون ۱۶ هزار و ۸۵۵ دوز واکسن کرونا در استان دریافت شده و ۸۰ درصد از پرسنل بهداشت و درمان واکسینه شده اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به این که هر واکسنی به طبع عوارض خاص خود را دارد و ماهیت واکسن این است که عارضه ایجاد می‌کند تصریح کرد: عوارضی که پس از تزریق واکسن ایجاد می‌شود عوارض خفیفی مانند تب، خستگی، کسالت، درد و التهاب در محل تزریق است که در واکسن کرونا نیز این عوارض مشاهده شده است.

او بیان کرد: تا کنون هیچ عارضه خطرناکی برای کسانی که در استان واکسن کرونا دریافت کرده اند ایجاد نشده است و طبق آماری که وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده در کل کشور پس از تزریق واکسن کرونا از هر هزار نفر، در ۶ نفر عوارض خفیف و قابل پیشگیری مشاهده شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.