مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: اولین تعاونی زنبورداران در تایباد تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: هدف از تشکیل این تعاونی، ساماندهی و هم افزایی زنبورداران، تسهیل در فرآیند تامین نهاده ها، برگزاری دوره‌های آموزشی و فروش تولیدات است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ زنبوردار دارای شناسنامه در این شهرستان فعالیت دارند؛ افزود: شهرستان تایباد در حوزه تولید عسل ۲۵ بهره بردار دارد و ۱۷ در اولین تعاونی زنبورداران این شهرستان عضو هستند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: امسال دو هزار و ۳۷۵ کندو زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد که میانگین تولید عسل در هر کلونی به ۱۰ کیلوگرم می‌رسد.

اعتضادی بیان کرد: این شهرستان به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی طی چند سال گذشته به یکی از قطب‌های عسل در استان خراسان رضوی تبدیل شده است.

او تصریح کرد: بیشترین نوع عسل در تایباد از نوع خار شتر، پنبه، گیاهان کوهی، زعفران و گل ختمی می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تاکید کرد: با توجه به خشکسالی، تغییرات اقلیمی، خروج از تک محصولی و توجه به توسعه تولید سایر فراورده‌های زنبور عسل از قبیل ژله رویال، گرده گل و زهر زنبور، گسترش زنبورستان‌ها از جمله برنامه‌های جهاد کشاورزی در این شهرستان بوده است.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.