بخشدار جرقویه علیا گفت: در این منطقه انگیزه‌های پیدا کردن گنج و آثار باستانی وجود دارد و چندین مورد نیز با این انگیزه اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمد صادقی بخشدار جرقویه علیا گفت: در روستای مالواجر انگیزه‌های پیدا کردن گنج و آثار باستانی وجود دارد که چندین مورد نیز با این انگیزه اتفاق افتاده است.

او تصریح کرد:  برخی از آن‌ها افراد غیربومی بودند و در برخی مواقع راهنما‌های بومی نیز داشتند، تمامی این موارد به فرمانداری اصفهان و نیروی انتظامی گزارش داده شده است و موارد این‌چنینی را نیروی انتظامی به آن ورود و پیگیری می‌کند.

بخشدار بخش جرقویه علیا با بیان اینکه این حفاری‌ها اطراف مالواجرد برای پیدا کردن گنج و یا آثار باستانی انجام شده است، گفت: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های انجام‌گرفته این روستا را به عنوان هدف گردشگری انتخاب کرده و از طریق بنیاد مسکن بافت قدیمی این روستا را مرمت و همچنین کوچه‌ها را سنگ‌فرش و مرمت می‌کنیم.

صادقی با اشاره به تلاش بخشداری برای حفظ آثار قدیمی در این روستا گفت: حفظ خانه‌های قدیمی نیز در این روستا به یک فرهنگ تبدیل شده و بسیاری از اهالی نیز خانه‌های خود را به این شکل بازسازی و مرمت می‌کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.