نمایندگان طالبان و دولت افغانستان در دومین روز از آتش منعقد شده، طی دیداری در دوحه، درباره توقف طولانی مدت مذاکرات صلح میان دو طرف به رایزنی پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دوحه قطر، در دومین روز از آتش بس سه روزه اعلام شده از سوی طالبان و دولت افغانستان میزبان دو طرف بود.

طی این نشست که در روز جمعه برگزار شد، نمایندگان گروه طالبان و دولت افغانستان درباره توقف طولانی مدت مذاکرات صلح میان دو طرف به رایزنی پرداختند.

مذاکرات دو طرف در سپتامبر سال گذشته و بمنظور یافتن راهی برای پایان بخشیدن به جنگ چند ده ساله آغاز کرده بودند و با این وجود، مذاکرات پس از چند دور به بن بست رسیده است.

از سوی دیگر نیز تیم مذاکره کننده نماینده دولت افغانستان با انتشار پیامی اعلام کرده است که، دو طرف ضمن رایزنی درباره شرایط کنونی کشور بر تسریع مذاکرات صلح در دوحه تاکید کرده اند.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز اعلام کرده است که، دو طرف بر ادامه مذاکرات پس از تعطیلات عید فطر به توافق رسیده اند.

درگیری‌های خشونت آمیز و انفجار‌ها همچنان در افغانستان ادامه دارد و روزانه شاید شاهد کشته شدن شماری از بی گناهان در مناطق مختلف این کشور باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار