طرح پایش و اندازه گیری نرخ کیفیت کالا‌ در ۱۱ کلانشهر کشور از جمله قم در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، روحانی ،مدیر عامل انجمن کنترل کیفیت استان قم اظهار کرد:به منظور تحقق بند ۱۸ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، اجرای طرح پایش و اندازه گیری نرخ کیفیت کالا‌ها در ۱۱ کلانشهر پرجمعیت کشور از جمله قم از دوم اسفند ۹۹ آغاز شده است.

او افزود: براساس بند ۱۸ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران، سازمان ملی استاندارد ایران مکلف است نسبت به اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره‌گیری از معیار‌ها و شاخص‌های معتبر و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی‌ها به مراجع ذی‌ربط و جامعه اقدام نماید.

روحانی ادامه داد:در این طرح با مطالعه مدل‌های مختلف، سنجش نرخ کیفیت کالا‌ها و خدمات در مدت ۳ سال مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

او اضافه کرد: پس از بررسی نتایج حاصل از طرح پایلوت و با صرف یک سال مطالعه مدل‌های بین المللی پایش کیفیت کالا، مدل ملی پایش و اندازه گیری نرخ کیفیت کالا‌ها تدوین و جهت اجرا در ۱۱ کلانشهر پرجمعیت کشور در سال ۱۳۹۹ برنامه ریزی شد.

مدیر عامل انجمن کنترل کیفیت استان قم بیان کرد: سامانه ۱۵۱۷ آماده دریافت شکایات و عدم کیفیت و استاندارد کالا از سوی مصرف کنندگان است.

روحانی عنوان کرد:این طرح در مراکز استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، البرز، اصفهان، فارس، خراساسن رضوی، خوزستان، قم، کرمانشاه و گیلان به اجرا درآمده است و امید می‌رود در آینده اعتبارات لازم برای اجرای این طرح در مراکز سایر استان‌ها تامین شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار