ششمین گوساله گوزن زرد ارسنجان در سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ارسنجان در اردیبهشت ماه امسال متولد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان روز گذشته حین گشت زنی در سایت تکثیر و پرورش ارسنجان متوجه تولد ششمین گوساله گوزن زرد شدند.

او با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۵۴ راس از این گونه ارزشمند در این سایت حفاظت و نگهداری می‌شود افزود: این سایت به دلیل عدم وجود تعارضات از جمله گونه پلنگ، فراهم شدن امنیت تغذیه و توزیع علوفه در فصول خشک سال، پایش و گشت، کنترل و مدیریت بهینه و مطلوب رشد نسبتا مطلوب و خوبی داشته است.

ابراهیمی ادامه داد: کم بودن محدوده عرصه طبیعی برای ادامه زیست و زاد آوری این گونه با ارزش در آینده معضلاتی برای آن ایجاد خواهد کرد.

سایت گوزن زرد ارسنجان از سال ۹۰ با تعداد ۷ راس گوزن زرد فعالیت خود را شروع و هم اکنون یکی از سایت‌های موفق در کشور در زادآوری این گونه منحصر بفرد است.

امنیت و پویایی یکی از شاخصه‌های منحصر بفرد این سایت در بین سایر سایت‌های احیا و پرورش کشور و به عنوان سایت مولد در نظر گرفته شده است.

دستگیری عاملان زنده گیری و فروش پرندگان وحشی در خرامه

​رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرامه گفت: در پی بازرسی از محل متخلفان شکار و صید تعداد ۱۹ قطعه طرقه، یک قطعه بلبل خرما خور و یک قطعه سهره کشف و ضبط و افراد متخلف دستگیر شدند.

قائدی بیان داشت: پیرو گزارش واصله مبنی بر زنده گیری و فروش پرندگان وحشی توسط متخلفان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خرامه سریعا افراد متخلف را مورد تعقیب قرار داده و پس از چندین ساعت پیگیری و اسکان متخلفان در مکان فروش، اقدام به بازرسی از محل کردند.

او افزود: از این محل، تعداد ۵ قفس بزرگ و دو قفس کوچک پرنده که حاوی​ ۱۹ قطعه طرقه، یک قطعه بلبل خرما خور و یک قطعه سهره بود، کشف و ضبط شد.

قائدی بیان کرد: ضمن دستگیری متخلفان، صورتجلسه‌ای تنظیم و به منظور سیر مراحل قانونی و قضایی به دادگاه ارسال شد.

دستگیری دو فرد متخلف در شهرستان فسا

​بهنام محمدی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا گفت: دو فرد متخلف که اقدام به شکار غیر مجاز بز کوهی در مناطق تحت مدیریت کرده بودند، توسط محیط بانان این شهرستان، دستگیر شدند.

او افزود: پس از دستگیری و ارجاع پرونده‌ی افراد مذکور به مقامات قضایی، متخلفان تقاضای تجدیدنظر کرده و به موجب قانون آیین دادرسی فرد شکارچی به ۶ ماه و شخصی که در شکار همکاری داشته به ۴ ماه محکوم شدند.

دستگیری ۴ گروه از متخلفان در کازرون

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون بیان داشت: در پی گشت و کنترل شبانه روزی ۴ گروه از متعارضان به مناطق تحت مدیریت شهرستان کازرون توسط محیط بانان این شهرستان دستگیر شدند.

جمال خداپرست گفت: ماموران پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در قالب چند گروه، به ترتیب به دستگیری شکارچی سه قطعه تیهو و یک قطعه کبوتر فاخته و دستگیری یک گروه زنده گیر پرنده تیهو در کوه سرخ شهرستان کازرون پرداختند.

او افزود: در ادامه گشت و کنترل ماموران در دو مورد دیگر نیز شاهد دستگیری یک گروه زنده گیر در منطقه خشت کازرون و همچنین توقیف یک نیسان در حال قطع درخت با اره برقی در منطقه میانکتل شهرستان کازرون بودیم که نشان از هوشیاری محیط بانان این مناطق دارد.

خدا پرست از دوستداران طبیعت در خواست کرد: در صورت مشاهده‌ی هرگونه تخلف محیط زیستی در حوزه‌ی شهرستان، مراتب را سریعا به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار