مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۴۰ روستای استان آبرسانی سیار می‌شود که با نزدیک شدن به فصل تابستان بر تعداد روستا‌هایی که نیازمند آبرسانی سیار است افزوده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها در استان گفت: برای پیشگیری از تنش آبی در شهر‌ها و روستا‌های استان می‌طلبد تا در مصرف ۲۵ درصدی آب صرفه‌جویی شود.

او افزود: در حال حاضر ۴۰ روستای استان آبرسانی سیار می‌شود و این در حالی است که با نزدیک شدن به فصل تابستان بر تعداد روستا‌هایی که نیازمند آبرسانی سیار است افزوده می‌شود.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: چنانچه مصرف به شکل کنونی در استان تداوم یابد تابستان با مشکل تامین آب روبرو خواهیم شد و برخی شهر‌ها و روستا‌های استان با تنش مواجه می‎شوند.

او، میانگین استاندارد مصرف آب را ۱۳۰ لیتر بر ثانیه به ازای هر نفر در شبانه‌روز اعلام کرد و گفت: این در حالی است که میانگین مصرف آب در استان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است که در برخی مناطق از این میزان فراتر نیز می‌رود.

محمدی با بیان اینکه تنها ۱۵ درصد مشترکان آب استان کم‌مصرف هستند، تصریح کرد: این مشترکان به صورت ۱۰۰درصدی نسبت به پرداخت قبض آب از تخفیف برخوردارند، اما این تعداد مشترک کم‌مصرف باید افزایش پیدا کند.

او ادامه داد: بهترین راه برای مقابله با کم‌آبی مدیریت مصرف آب است چرا که در غیر این صورت مجبور به حفر چاه‌های کمکی و یا خرید چاه‌های دیگر می‌شویم که در برخی مناطق امکانپذیر نیست و موجب قطعی و یا افت فشار آب می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار