عوده زاده اجرای طرح همیار طبیعت برای صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را الزامی دانست.

سعید عوده زاده معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش دما احتمال وقوع آتش سوزی در برخی جنگل‌ها و مراتع افزایش می‌یابد، گفت: نیاز است دستگاه‌های اجرایی و متولی، اشراف و آمادگی کامل جهت جلوگیری ازحوادث داشته باشند.

او بیان داشت: اطلاع رسانی و آموزش، امر بسیار مهم و تاثیر گذار در رعایت نکات ایمنی و مقوله حفاظت از جنگل‌ها و مراتع است و ادارات منابع طبیعی، آتش نشانی، محیط زیست باید از همه ارکان آموزشی و فرهنگ سازی خود به منظور جلوگیری از هرگونه حریق استفاده کنند.

عوده زاده تشکیل تیم ویژه اطفای حریق و تجهیز تاسیسات آتش نشانی را امری ضروری دانست و تصریح کرد: شهرداری‌ها باید اقدام‌های جدی در نظر بگیرند، البته تعیین و ساماندهی راه‌های دسترسی و تعیین محل‌های بحرانی در جنگل‌ها و به ویژه جنگل ام الدبس بر عهده اداره منابع طبیعی و اداره محیط زیست شهرستان است.

به گفته این مقام مسئول، همیار طبیعت عنوان طرحی است که در جهت استفاده از توان عمومی برای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست و بر اساس نیاز‌های آموزشی شورا‌های اسلامی، دهیاران، مجریان طرح‌ها، بهره‌برداران و سایر اقشار مختلف اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.