مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: همزمان با هفته هلال احمر، ۱۵ خانه هلال دیگر در این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا حاجیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر بیان کرد: از آن جا که استان بوشهر، استانی حادثه‌خیز است در سه حوزه پایگاه امداد جاده‌ای، پایگاه امداد کوهستانی و پایگاه امداد دریایی فعال است.

او ادامه داد: ۹ پایگاه امداد جاده‌ای، ۵ پایگاه امداد دریایی و یک پایگاه امداد کوهستانی در استان بوشهر به مردم خدمت‌گذاری می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: پارسال ۱۲۱ خانه هلال با ۳ هزار و ۴۸۳ عضو در این استان فعال شد و امسال در هفته هلال احمر ۱۵ خانه هلال دیگر در راه‌اندازی می‌شود تا در مجموعه استان بوشهر صاحب ۱۳۶ خانه شود.

حاجیانی با تاکید بر نقش خانه‌های هلال بر سرعت عمل هلال احمر عنوان کرد: با کمک خانه‌های هلال در زلزله اخیر گناوه در کمتر از نیم ساعت مسیر‌ها مشخص و ارزیابی‌های لازم انجام شد.

او گفت: امدادرسانی به مناطق زلزله زده پس از وقوع زلزله گناوه در ۲۹ فروردین آغاز شد و در طول زمان خدمت‌رسانی ۶۰۰ تخته چادر در بین زلزله‌زدگان توزیع شد.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: تا کنون ۹۴ نفر از نجاتگران پایگاه‌های امدادونجات استان و ۲۱ نفر از کارکنان حوزه معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی این جمعیت دوز اول واکسن کرونا خود را تزریق کرده‌اند.

حاجیانی ادامه داد: نیرو‌های این جمعیت به ویژه نجاتگران مستقر در پایگاه‌های امدادونجات در حوادث گوناگون حضور مستقیم و موثری دارند و با توجه به شرایط موجود نیاز به واکسینه شدن آنان احساس می‌شد.

او عنوان کرد: پارسال هلال احمر استان بوشهر در ۵۷۳ حادثه به ۵ هزار و ۶۸۳ مصدوم خدمات ارائه کرد که بیشترین خدمات‌رسانی به ترتیب در شهرستان‌های دیلم، تنگستان و دشتستان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر  گفت: طرح های مختلفی در هلال احمر بوشهر اجرایی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح ناظران سلامت، همای رحمت، اهدای خون و دادرس اشاره کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.