مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت به روز مطالبات پزشکان، داروخانه‌ها و سایر مراکز پاراکلینیک استان در ابتدای امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،   سعید فرجی مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیک فوایدی به دنبال داشته است، گفت: برای نخستین بار در سازمان بیمه سلامت بلافاصله پس از شروع سال جدید مطالبات اسناد اسفندماه مطب‌های بخش خصوصی پرداخت شد و عملا در سال جدید بدهی به آن‌ها نداشتیم.

فرجی با بیان اینکه برای پرداخت مطالبات اسفندماه داروخانه‌ها و فروردین ماه پزشکان اعتبار موجود است و چند روز آینده پرداخت خواهد شد، ادامه داد: بدهی ما به داروخانه‌ها و سایر پاراکلینیک‌ها در بخش الکترونیکی حداکثر یک ماه است و تقریبا به روز هستیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه حجم پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و سایر مراکز پاراکلینیک بالاست، گفت:  سعی می‌کنیم حداکثر با یک ماه فاصله  بدهی پزشکان را  تسویه کنیم.

فرجی با تاکید به اینکه  اگر نسخه‌نویسی الکترونیک به طور کامل انجام شود سازمان بیمه‌گر امکان پرداخت به روزتر مطالبات را خواهد داشت، گفت: بعد از استقرار کامل نسخ الکترونیک شاهد فواید بسیار آن خواهیم بود که فقط یک مورد از این فواید پرونده الکترونیک سلامت شهروندان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه پرونده الکترونیک از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی جلوگیری خواهد کرد، یادآورشد: با استقرار سیستم ارجاع و تکمیل بسته کاملی از خدمات الکترونیک، بیمه شده با کمترین هزینه دسترسی به بالاترین سطح از خدمات را خواهد داشت. کاهش استفاده از کاغذ و مدیریت سبز با نسخه‌نویسی الکترونیک نیز از دیگر فواید این طرح است.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.