مدیرکل بیمه سلامت همدان از استقرار نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراکز جامع روستایی استان تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید فرجی مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه به منظور کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت مکاتبه‌ای با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز انجام شده تا در ۳۶ مرکز جامع سلامت روستایی همراهی لازم برای عدم استفاده از دفترچه در خدمات داخلی باشد، اظهار داشت: قرار است نسخه‌نویسی الکترونیک در بخش ارجاع و سطح یک از طریق سامانه یکپارچه بهداشتی (سیب) پیگیری شود.

او با تاکید به پیگیری استقرار نسخه‌نویسی الکترونیک در مراکز جامع روستایی افزود: هدف اداره کل بیمه سلامت استان این است که تا پایان شهریور ماه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در همه مراکز سلامت استان استقرار یافته و برای دریافت خدمات سلامت از ابتدای مهرماه دیگر نیازی به دفترچه‌های بیمه سلامت نباشد.

فرجی با بیان اینکه امسال امکان استقرار نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در مراکز دولتی و دانشگاهی مورد توجه بوده و سال گذشته تقریبا صد درصد در مطب‌های بخش خصوصی و درمانگاه‌ها این طرح استقرار یافت گفت: نسخه‌پیچی الکترونیک نیز در تمام داروخانه‌ها در حال اجراست که البته بخشی از نسخه کاغذی به الکترونیک تبدیل شده اند.

او با اشاره به اینکه عمدتا دلایل اقتصادی و اجتماعی و نیز وضعیت قرمز بیماری کرونا در روند طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک تاثیرگذار بوده و کار محدود شده است، بیان کرد: امیدواریم با این روند حداقل تا پایان نیمه اول سال، همدان جزو استان‌هایی باشد که نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک را به شکل کامل اجرایی می‌کند.

فرجی گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری بیمه سلامت به آدرس http//eservices.ihio.gov.ir/esc‏ از خدمات درمانی دریافتی و سوابق بیمه‌ای خود مطلع شوند همچنین هر گونه سوالی در خصوص خدمات بیمه سلامت را از طریق سامانه ۱۶۶۶در میان بگذارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.