مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: ۳۰۱ پزشک در استان، الکترونیکی خدمات رسانی می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر سعید فرجی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به این که نسخه نویسی الکترونیک و خدمات دهی از سال ۹۶ بوده اما از سال های بعد در جهت پیشرفت بیشتر خدمات الکترونیک اقدام شده است، اظهار داشت: از سال ۹۸ اقدام نخست در رابطه با تعامل و آموزش پزشکان و همچنین سامانه مربوطه پیگیری شده و نهایتا در سال ۹۹ به مرحله پایانی رسید؛ از تیرماه این روند آغاز شده بود اما در همان زمان پزشکان وارد سامانه نشده بودند، شهریور از آنان خواستیم ، آنلاین نسخه ها را وارد کنند تا امکان مشاهده نسخه ها در داروخانه ها فراهم باشد.

او اضافه کرد: در ماه های آذر و دی در جلسه ای که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر بهداشت و اعضای شورا حضور داشتند، تاکید شد که خدمات الکترونیکی با جدیت برقرار و رشد بیشتری داشته باشد. بنابراین به مراکز اعلام کردیم به سمت الکترونیکی بودن بروند و در مرحله اول به آزمایشگاه ها اعلام و پس از آن به شهرستان ها گفته و در نهایت به همه متخصصان اعلام شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: بر الکترونیکی بودن خدمات تاکید داریم و خوشبختانه این روند خیلی بهتر شده و رو به رشد است. از ابتدای امسال هم به پزشکان اعلام شد از نسخه های الکترونیکی استفاده کنند و باز هم اشاره میکنم که ممکن است به دلایل مختلف همانند پاسخگو نبودن سامانه ، پزشک مجبور به استفاده از روش های پیشین یعنی استفاده از دفترچه شود.

نجفی بیان کرد: افزون بر ۳۰ الی ۴۰ درصد پزشکان استان نسخه های خود را الکترونیکی ارائه می‌دهند.

او تصریح کرد: خوشبختانه پیگیری هایی در رابطه با این موضوع دارد انجام می شود که تعرفه جداگانه ای برای مباحث الکترونیکی در نظرگرفته شود تا مردم هزینه ای بابت این مباحث پرداخت نکنند و ما به التفاوت آن را دولت پرداخت کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآوری کرد: از اردیبهشت که دفترچه های سلامت چاپ نمی شود کم کم این روند جا می‌افتد و در تلاشیم که برخی از اشکال های باقی مانده اصلاح و برطرف شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.