مقامات آمریکایی در حوادث مشکوکی که باعث بروز مشکل جسمی در چندین نفر از کارکنان سفارتخانه‌های خود شده، انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات آمریکایی معتقدند یک نهاد اطلاعاتی روسیه در پس حملات مشکوکی که موجب صدمات جسمی به دیپلمات‌ها و کارکنان کنسولگری‌های این کشور شده، قرار دارد.

نشریه پولیتیکو بر اساس این گزارش نوشت: مقامات آمریکایی هنوز مدارک محکمی در ارتباط با نقش سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه ندارند و جامعه اطلاعاتی این کشور هنوز در این خصوص به توافق نرسیده است.

پولیتیکو با استناد به گفته یک مقام کنگره گزارش داد: مقامات درگیر در این تحقیقات به نمایندگان آمریکایی گفته‌اند که تحقیق آن‌ها به ۱۸ سازمان اطلاعاتی فدرال ایالات متحده گسترش یافته است و  بر اساس آن احتمال مشارکت سرویس مخفی روسیه است. به گفته منابع پولیتیکو در حال حاضر بازرسان نمی‌دانند که چه عواملی باعث این حوادث شده است.

یک منبع ناشناس کاخ سفید نیز به پولیتیکو اعلام کرد: زمینه‌های تحقیق فعال وجود دارد و شورای امنیت ملی در حال همکاری با سایر نهاد‌ها برای تحقیق درباره حوادث غیر قابل توضیح سلامتی کارکنان خود است.

حملات ادعایی علیه پرسنل سفارت و کنسولگری‌های آمریکا، که تا به امروز به عنوان یک رمز باقی مانده است، باعث بروز بیماری وصدمات مغزی در میان دیپلمات‌های آمریکایی و سایر کارکنان خارج از این کشور شده است. پیش از این، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند اتهاماتی علیه روسیه برای سازماندهی این حملات ادعایی وجود دارد. با این حال، وزارت خارجه روسیه به شدت همه اتهامات را به عنوان «کاملا پوچ» رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار