با وجود راه اندازی نسل چهارم اینترنت همراه اول در روستای کوچینک شهرستان نیکشهر،۹۰ درصد مردم این روستا از اینترنت پر سرعت محروم هستند.

مجید رئیسی دهیار روستای کوچینک  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در خرداد ماه سال ۹۹ اینترنت پرسرعت نسل چهارم (۴g) در کوچینک راه اندازی شده است که سرعت آن بسیار پایین و بیشتر مردم این روستا از اینترنت محروم هستند.

او گفت: با انجام درایو تست‌ها توسط کارشناسان مخابرات استان معلوم شد که علت عدم دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت اهمال کاری پیمانکار سایت دکل کوچینک بوده است که آن را در انتهای روستا جاگذاری کرده و عملا بلا استفاده مانده است.

دهیار روستای کوچینک بیان کرد: یک سال از این مشکل میگذرد و به صورت کتبی، حضوری و مجازی به اطلاع مسئولان شهرستان، استان و وزارت خانه رسیده است که علاوه بر اینکه تاییدیه جابجایی دکل به مخابرات استان ابلاغ شده است، اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

رئیسی با اشاره به گلایه مندی شدید مردم از این موضوع عنوان کرد: با توجه به وجود این مشکل بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان از امتحانات و کلاس‌های مجازی خود جا مانده اند.

وی افزود: قطعی‌های پی در پی خطوط تلفن همراه در مواقع اضطراری به دلیل هوایی بودن فیبر نوری در این منطقه که جمعیتی بیش از ۷ هزار نفر دارد از دیگر مشکلات مخابراتی مردم می‌باشد.

مجید رئیسی دهیار روستای کوچینک اظهار داشت که بهره مندی از خدمات ارتباطی مطلوب در عصر تکنولوژی از نیاز‌های اولیه مردم بحساب می‌آید که انتظار داریم با توجه به سفر وزیر ارتباطات و قول‌هایی که به مردم داده اند مشکل اینترنت روستای بزرگ کوچینک حل شود.

روستای کوچینک از توابع بخش مرکزی شهرستان نیکشهر با ۶۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲۵۰۰ نفر، در شمال غرب شهر نیکشهر واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار