شبکه خبری سی ان ان با اشاره به گفته‌های یک مقام ارشد سایبری مدعی شد روسیه عامل حمله هکری به بزرگترین شرکت نفتی آمریکا است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سی ان ان با استناد به گفته‌های یک مقام ارشد حوزه سایبری مدعی شد حمله هکری علیه بزرگترین شرکت خط لوله انتقال سوخت و محصولات پالایشی آمریکا می‌تواند از سوی هکرهای روسیه اتفاق افتاده باشد.

پیش از این سی ان ان ادعا کرد: گروهی از هکر‌ها که به  «دارک ساید» "Dark Side" معروف هستند و از روسیه فرمان می گیرند می‌توانند عاملان این حمله سایبری بوده باشند.  این شبکه خبری مدعی شد "Dark Side" به طور معمول کشور‌های غیر روسی زبان را هدف قرار می‌دهد. 

همچنین سی ان ان به نقل از یک مقام کاخ سفید گزارش داد: این حمله، کاخ سفید را به ایجاد یک کارگروه ملزم کرده است تا آمادگی لازم را برای جلوگیری از هرگونه اقدام دیگر انجام دهند.

مسکو بار‌ها ادعا‌های آمریکا مبنی بر اقدامات بدخواهانه از سوی روسیه در فضای مجازی را رد کرده است.

دو روز پیش بر اساس گزارش رسانه های خبری آمریکا، «Colonial Pipeline» بزرگترین شرکت خط لوله انتقال سوخت و محصولات پالایشی در بیانیه‌ای از هدف گرفته شدن به وسیله یک حمله سایبری خبر داد و گفت: شبکه خود را به شکل کامل تعطیل کرده است.

این شرکت در بیانیه خود که روز جمعه منتشر کرد، گفته است این حمله سبب شد به شکل موقت، تمامی عملیات‌های مرتبط با خطوط لوله و نیز برخی از سامانه‌های فناوری اطلاعات (آ تی) مرتبط با آن به حال تعلیق درآیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار