مدیر اطلاعات عمومی اداره پلیس متروپولیتن از هک شدن برخی از داده‌های اجرایی این اداره خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پلیس واشنگتن دی‌سی از هک شدن یکی از سرور‌های این بخش خبر داد و اعلام کرد اداره تحقیقات فدرال (FBI) اکنون در حال بررسی نقض امنیتی صورت گرفته است.

شان هیکمن، مدیر اطلاعات عمومی اداره پلیس متروپولیتن در بیانیه‌ای گفت: ما از هک شدن، دسترسی غیرمجاز به سرور خود و تاثیر آن آگاه هستیم اما فعالیت خود را ادامه می‌دهیم، اداره تحقیقات فدرال این موضوع را بررسی خواهد کرد. جزئیات گسترده بودن حمله هکری یا  هک چه نوع داده‌ای در این مرحله مشخص نیست.

براساس حساب توییتری وی_ایکس آندر گراند "Vx-Underground"، که گزارشی از امنیت سایبری ارائه می‌دهد، سرور این اداره پلیس از سوی گروه رابوک رانسوم ویر "Babuk Ransomware"  هک شده است. این گروه نرم افزاری که نوعی باج افزار است، در قالب نرم افزارهایی برای هک‌ کردن سیستم های اطلاعاتی و امنیتی با باج خواهی‌های گسترده فعالیت می‌کنند.

وی _ ایکس آندر گراند روز دوشنبه تصاویری از وب سایت مجرمان اینترنتی را منتشر کرد، جایی که هکر‌ها ادعا می‌کنند بیش از ۲۵۰ گیگابایت داده را به سرقت برده اند. این حساب توییتری نوشت: برخی از داده‌های پلیس واشنگتن دی‌سی، مانند گزارش‌های پلیس و جزئیاتی از دستگیری مجرمان از سوی اف بی آی، قبلا به صورت آنلاین به بیرون درز پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار