معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت و ساز در مناطق زلزله‌ زده دنا شتاب بیشتری می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کیامرث حاجی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از مناطق زلزله زده سی سخت روند ساخت و ساز در مناطق زلزله زده شهرستان دنا را مطلوب ارزیابی کرد.

حاجی زاده گفت: تاکنون مجوز ساخت ۷۰۰واحد مسکونی و ۵۴۰ پروانه در سی سخت توسط شهرداری صادر شده است، و زلزله زدگان می‌توانند برای ساخت به موقع منازل، دریافت وام، پروانه و مجوز ساخت اقدام کنند.

او افزود: تاکنون هزار و ۱۰۰ در شهرستان دنا واحد پی کنی شده که از این تعداد ۵۰۰ واحد در روستا و بیش ۶۰۰ واحد در شهر سی‌سخت بوده است.

حاجی زاده با بیان اینکه در شهر سی سخت آرماتور بندی ۵۰۰ واحد اجرا شده است اضافه کرد: ۱۸۰ واحد دیوار چینی و حدود ۲۵ واحد هم سقف اجرا شده است.

معاون امور عمرانی استاندار خواستار تسریع در روند ساخت و ساز‌ها در سی سخت شد و گفت: منازل مسکونی شهر سی‌سخت با استفاده ازمصالح با کیفیت، مقاوم و با نظارت دقیق، بهسازی و مقاوم‌ سازی می‌شوند.

حاجی زاده همراهی و همکاری مردم را ضروری دانست و افزود: طبق برنامه و زمان بندی باید تا پایان دولت یا قبل از فصل سرما بازسازی منازل سی‌سخت تمام شود که عملیاتی شدن این مهم همراهی مردم را می‌طلبد.

مهرجو رئیس سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: در شهر سی سخت ۴۸۰ طرح در حال ساخت است که برای هرکدام از این طرح‌ های ساختمانی یک مهندس ناظر، تعیین شده است.

مهرجو افزود: برای بازسازی و نظارت بر روند ساخت ساختمان‌ ها در مناطق زلزله زده سی سخت کارگروه فنی متشکل از مهندسان باتجربه و اساتید دانشگاه، آسیب‌ پذیری سازه‌ ها، استحکام ساختمان‌ ها، ساماندهی تاسیسات برقی و گاز و تهیه نقشه راه شهر سی سخت را بررسی می کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.