وجود اقتدار مرزبانان، دشمنان ایران را همواره در موضوع تجاوز و تعرض به مرز‌ها خجل و ناتوان گذاشته است و آوای خوش زندگی را در کشور طنین انداز کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مقاومت و ایستادگی مرزبانان حاضر در مرز، ندای خوش امنیت را به گوش ساکنین اطراف مرز و کل کشور می‌رساند.

ساکنین روستا‌های اطراف مرز ایران و افغانستان در شهرستان سربیشه، از رونق فعالیت‌های مختلف زندگی در سایه امنیت مرز می‌گویند.

یکی از اهالی روستا‌های مرزی می گوید: چون در منطقه مرزی امنیت وجود دارد، در نزدیک‌ترین منطقه به مرز فعالیت‌های کشاورزی انجام می‌شود و امورات آموزشی، بهداشتی و رفاهی نیز به بهترین وجه ممکن انجام می‌شود.

برای مشاهده مجاهدت‌های سربازان غیور و مخلص مرزبان، به همراه یکی از فرماندهان مرزبانی به سمت پاسگاه‌های مرزی روانه شدیم.

حضور همیشگی در مرز به دشمن اجازه تجاوز نمی‌دهد

در کنار یکی از برجک‌های نگهبانی، سربازی از سربازان دلاور مرزبانی ایستاده بود و می‌گفت: ما برای حفظ امنیت و اقتدار ایران در همه زمان‌ها و شرایط تلاش می‌کنیم.

او ادامه داد: تا زمانی که سربازان غیور مرزبانی حضور داشته باشند، دشمن جرأت و جسارت انجام هیچ گونه اقدامی علیه کشور را ندارد.


بیشتر بخوانید


این سرباز می گوید: در هنگام افطار در ماه مبارک رمضان هم پایش مرز تعطیل نمی‌شود، و با همراهی همرزمان، به طور نوبتی افطار می‌کنیم و نظارت و مراقبت خود را نیز انجام می‌دهیم.

سرهنگ رضایی فرمانده هنگ مرزی شهرستان نهبندان گفت: در حال حاضر تجهیزات بسیار خوبی برای پایش و نظارت مرز‌های کشور وجود دارد.

او افزود: با این امکانات می توان کوچک‌ترین تحرک و اقدام دشمن علیه مرز‌های کشور را به اطلاع دیگر مرزبانان و نیرو‌ها رساند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار