وزیر اول اسکاتلند حمله اخیر به مسجد الاقصی را محکوم دانست و از رژیم صهیونیستی خواست تا به چنین اقداماتی پایان دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «نیکولا استروژن» وزیر اول اسکاتلند، با انتشار پیامی حمله اخیر علیه مسلمانان فلسطینی در مسجد الاقصی را به شدت محکوم اعلام کرد و گفت این حلمه «کاملا غیرقابل دفاع» است.

استروژن در پیامی توییتری از رژیم اشغالگر خواست تا به سخنان جامعه بین‌المللی گوش دهد و اقداماتی از قبیل حمله به مسجد الاقصی و اخراج غیرقانونی ساکنان فلسطین در محله اشغالی «شیخ جراح» را متوقف کند.

این مقام ارشد اسکاتلند در این پیام نوشت: «حمله به هر عبادتگاهی مورد نکوهش است، اما حمله به مسجد در ماه رمضان غیرقابل دفاع است.»

استروژن در ادامه به اخراج فلسطینی‌ها از شیخ جراح گفت: «این اقدام نقض قوانین بین‌المللی است و اسرائیل باید به درخواست‌ها برای متوقف کردن چنین اقداماتی توجه کند.»

همچینن گفته می‌شود امروز تجمعی اعتراضی در برلین، پایتخت آلمان برگزار شد تا مردم این کشور اعتراض خود را به اقدامات اخیر صهیونیست‌ها نشان دهند.

تجمعی اعتراضی در برلین، پایتخت آلمان 05

تجمعی اعتراضی در برلین، پایتخت آلمان  04

تجمعی اعتراضی در برلین، پایتخت آلمان  03

تجمعی اعتراضی در برلین، پایتخت آلمان  02

تجمعی اعتراضی در برلین، پایتخت آلمان  01

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در اظهاراتی به‌دنبال چندین روز ناآرامی در سرزمین‌های اشغالی گفت این رژیم با فشار‌ها برای آن‌که در بیت المقدس دست به ساخت‌وساز نزند، مخالفت می‌کند.

این در حالی است که پیش‌تر «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان، درباره خشونت‌ها در قدس ابراز نگرانی کرد و گفت: «خشونت فقط خشونت به‌همراه می‌آورد. بهتر است هر چه زودتر خشونت را متوقف کنید.»

دادگاه رژیم صهیونیستی اخیرا به چند خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح اعلام کرده است باید منازل خود را که به نفع شهرک‌نشینان صهیونیست مصادره شده، تخلیه کنند.

همچنین به‌دنبال هجوم صهیونیست‌ها در آستانه روز جهانی قدس، به صحن‌های مسجد الاقصی و نیز حملات آن‌ها به محله الشیخ جراح در قدس اشغالی، کشور‌های عربی و اسلامی این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار