رئیس مجتمع پتروشیمی مهاباد گفت: با راه‌اندازی نخستین نیروگاه خورشیدی شناور کشور، روزانه ۲۰۰ کیلووات ساعت برق در مجتمع پتروشیمی مهاباد تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عباس فرشباف رئیس مجتمع پتروشیمی مهاباد با بیان اینکه طرح نخستین نیروگاه خورشیدی شناور کشور در این شهرستان در مساحت ۴۰۰ متر مربع طی مدت ۶ ماه راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: ظرفیت این نیروگاه روزانه ۲۰۰ کیلووات ساعت است که در صورت تکمیل طرح و اجرای فاز دوم ظرفیت آن به نیم مگاوات برق هم رسیده و برق تولید شده به شبکه سراسری متصل شود.

فرشباف با بیان اینکه ۸۰ درصد امکانات این نیروگاه بومی شده است، افزود: در این طرح صفحه‌های خورشیدی روی استخر ذخیره آب‌های سطحی تعبیه شده که در کنار جلوگیری از تبخیر آب، کارآیی نیروگاه با خنک‌کاری در سطح آب‌های سطحی را تا ۱۵ درصد افزایش داده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: مجتمع پتروشیمی مهاباد از زمان افتتاح تاکنون اقدامات بسیار مثبتی را در راستای توسعه چرخه تولید خود و گام برداشتن در استفاده از سوخت‌های پاک، کاهش آلاینده‌ها ناشی از مصرف سوخت و رعایت استاندارد‌های زیست محیطی در بخش تولید و ارتقا و گسترش فرهنگ زیست محیطی آغاز کرده است.

او خاطرنشان کرد: این مجتمع با تکیه بر توان و دانش پژوهشگران بومی خود موفق شد در سال گذشته نخستین نیروگاه خورشیدی شناور کشور را وارد مدار تولید خود کند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.