رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: با راه‌اندازی مرکز تجمیعی تزریق واکسن کووید ۱۹ در عسلویه، فاز دوم واکسیناسیون عمومی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جاسم زارعی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه بیان کرد: در فاز اول واکسیناسیون که از اوایل سال ۱۴۰۰ برای مدافعین خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا آغاز شده بود، ۵۷۸ دوز جهت کارکنان بهداشت و درمان و غسالخانه‌ها و ۲۳۳ دوز جهت درمانگاه‌های غیر تابعه وزارت بهداشت، پاکبانان و بیماران خاص انجام و در هفته سلامت به اتمام رسید.

او افزود: بلافاصله فاز دوم واکسیناسیون با اولویت افراد بالای ۸۰ سال، هم‌زمان با سایر شهرستان‌های تابعه استان با راه‌اندازی مرکز تجمیعی ویژه شهر‌های عسلویه، نخل تقی و بیدخون آغاز و تاکنون ۴۵ نفر واکسینه شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده گروه هدف از شهر چاه مبارک و روستا‌های تابعه و دهستان اخند و توابع آن نیز در مراکز خدمات جامع سلامت مربوطه از شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ امسال فراخوانده و واکسینه می‌شوند.

زارعی اعلام کرد: سالمندان عزیز منتظر تماس همکاران ما در مراکز و خانه‌های بهداشت از طریق سامانه ۴۰۳۰ باشند تا روز و ساعت تزریق واکسن به آن‌ها اعلام شود.

او بیان کرد: تکمیل پرونده سلامت کمک بزرگی به شناسایی و اعلام نوبت واکسیناسیون خواهد نمود؛ اما جای نگرانی نیست، شهروندانی که تاکنون موفق به تشکیل پرونده الکترونیک نشده‌اند، از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ امسال پیامکی به آن‌ها ارسال و می‌توانند با مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با مراکز یا خانه‌های بهداشت اقدام به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و سپس تزریق واکسن نمایند.

زارعی عنوان کرد: در مجموع ۷۲۴ دوز نوبت اول، ۱۳۲ دوز نوبت دوم و در مجموع ۸۵۶ دوز واکسن مختلف اعم از آسترازنکا، سینوفارم و اسپوتنیک وی در سطح شهرستان تزریق شده که هیچ عارضه‌ای تاکنون گزارش نشده است.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان عسلویه ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و آرزوی درک لیالی پرفیض و برکت قدر و قبولی طاعات و عبادات برای مسلمانان به ویژه مردم نجیب شهرستان عسلویه گفت: فرهنگ‌سازی صحیح در زمینه اهمیت واکسیناسیون جهت تامین ایمنی جمعی، پرهیز از انتشار پیام‌های مخرب غیر رسمی، رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها و محدودیت‌ها لازم و ضروری است.

زارعی تاکید کرد: ورود بیش از پیش مسئولین محلی، بزرگان، افراد ذی نفوذ و نخبگان شهرستان در راستای بی‌اثر نمودن تبلیغات مسموم و مایوس‌کننده عمومی مرتبط با واکسیناسیون نیز ضروری است.

او گفت: رعایت کامل قرنطینه از سوی افراد کرونا مثبت، مشکوک و یا در تماس با افراد مثبت و همچنین ممنوعیت کلیه سفر‌ها از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر و پرهیز از دید و بازدید‌های معمول سنوات گذشته رمز پیشگیری از شیوع سوش‌ها و واریته‌های جهش یافته خطرناک هندی، آفریقایی و ... کووید ۱۹ است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.