واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۵ سال در قم که هفته گذشته فراخوان شده‌اند، از امروز شنبه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مرکز بهداشت قم اعلام کرد: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۵ سال که هفته گذشته از سوی مراقبان سلامت مرکز بهداشت فراخوان شده‌اند، از امروز شنبه هفدهم اردیبهشت ماه آغاز شد.

بر اساس این گزارش، این افراد باید برای دریافت واکسن کرونا طبق نوبت اعلام شده به یکی از مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه نمایند.

این گزارش حاکی است: سالمندان بالای ۸۰ سالی که هنوز برای واکسیناسیون اقدام ننموده‌اند نیز می‌توانند هم‌زمان به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه نموده و واکسینه شوند.

همچنین با توجه به شناسایی ویروس جهش یافته کرونا از نوع هندی و آفریقایی در کشور و استان و به‌منظور حفظ سلامت سالمندان، از خانواده‌ها دعوت می‌شود حتما نسبت به واکسیناسیون سالمندان خود اهتمام ورزیده و سالمندان و اطرافیان را نیز برای تزریق واکسن مطلع و تشویق نمایند.

در این گزارش تاکید شده است: داشتن پرونده الکترونیکی برای تمام  افرادی که واکسینه می‌شوند ضروری است؛ افرادی که با آن‌ها تماس گرفته می‌شود و یا زمان غربالگری کرونا با آن‌ها تماس گرفته شده است دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.

همشهریانی که در زمان غربالگری نیز با آن‌ها تماس برقرار نشده لازم است با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت محل سکونت خود، نسبت به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت اقدام تا ضمن ثبت واکسیناسیون کرونا در مواقع لزوم از سوی  مرکز بهداشت با آن‌ها ارتباط برقرار شود.

استان قم که از ۱۸ فروردین‌ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، از ۱۴ اردیبهشت‌ماه وارد شرایط نارنجی شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.