صفاریان راهکار رفع تنش‌های آبی روستا‌های بخش دهدز را در کوتاه مدت، آبرسانی از طریق تانکر به صورت مستمر دانست.

صفاریان مجری طرح انتقال آب از دریاچه سد کارون ۳ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: رفع تنش‌های آبی منطقه دهدز در کوتاه مدت آبرسانی از طریق تانکر‌ها به صورت مستمر است، تا زمانی که بودجه طرح انتقال آب از سد کارون ۳ اختصاص یابد.

او با بیان اینکه هم اکنون اقداماتی از سوی شرکت آبفا و سازمان و آب و برق خوزستان به موازات یکدیگر برای تامین اعتبارات طرح آبرسانی به دهدز و ده‌ها روستای آن انجام می‌شود، افزود: در صورتی که اعتبارات در اختیار ما قرار بگیرد طی ۴۵ روز می‌توانیم کار‌ها را در این زمینه شروع کنیم.

صفاریان در خصوص طرح آبرسانی به روستا‌های دهدز اظهار کرد: در این پروژه قرار است تا آب از دریاچه سد کارون ۳ در روستای رکعت به طول ۱۵ کیلومتر کشیده شود و آب را در لوله‌های اهالی منطقه جاری سازد.

مجری طرح انتقال آب از دریاچه سد کارون ۳ ادامه داد: همه مجوزات طرح نیز اخذ شده؛ جواز برداشت آب از دریاچه سد از وزارت نیرو گرفته شده و مجوز عبور لوله‌های آبرسان نیز از مناطق نفتی از تاسیسات نفت حاصل گشت.

دهدز یکی از بخش‌های دارای تنش آبی در شهرستان ایذه با ده‌ها روستا است. در حالی که اهالی این منطقه در محاصره ۲ سد بزرگ کارون ۳ و ۴ قرار دارند، اما تا کنون هیچ بهره‌ای از دریاچه این سدها نبرده اند و حتی فعالان محلی معتقدند ساخت بندهای آبی در این ناحیه موجب شده تا زندگی و معیشت مردم با دشواری سپری شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسولین محترم فکری بکنند