روند احداث اولین بوستان کشاورزی شهری ایران، پروژه بزرگ و تاثیرگذار، در حاشیه مسیر چهل بازه مشهد پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی داشته اشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون شهردار مشهد گفت: پروژه کشت پارک از سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۷۷۰ میلیارد ریال در فضایی به وسعت بیش از ۲۳ هکتار آغاز گردید و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در حال اجراست.

او افزود: در این بوستان منحصر به فرد، علاوه بر حدود ۲ هکتار فضای اختصاص یافته به موضوع کشاورزی شهری، آبنمایی به انضمام محوطه پیراموکی به وسعت حدود ۳ هکتار، در ضلع شرقی این بوستان تعبیه شده که پس از بهره برداری می‌تواند فضای مطلوب و دلنشینی را برای شهروندان گرامی فراهم کند.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: در بخش کشاورزی شهری این بوستان، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجان شده، حدود ۵۰۰ قطعه زمین کشاورزی با ابعاد مختلف در نظر گرفته شده و قرار است این قطعات پس از تکمیل این پروژه، و براساس ضوابط و شرایط خاصی که اطلاع رسانی خواهد شد، در اختیار شهروندان علاقمند قرار گیرد.

یعقوبی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف این پروژه، افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان از طریق کشت و کار و تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک بوده است، که از همین نظر کشت پارک مشهد را می‌توان به عنوان الگویی متفاوت برای افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان در شهر دانست.

او تصریح کرد: کاشت انواع محصولات کشاورزی توسط خود شهروندان، باعث افزایش نشاط اجتماعی خواهد شد؛ چرا که در زندگی اجتماعی امروز و افزایش پدیده آپارتمان نشینی در کلان شهرها، ارتباط شهروندان با طبیعت و حال و هوای کشت و کار محصولات کشاورزی بسیار کمرنگ شده و تخصیص و در اختیار قرار دادن چنین فضا‌هایی به شهروندان، سرزندگی اجتماعی را در محیط‌های شهری به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

معاون شهردار مشهد تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول این بوستان کشاورزی شهری ایران تا پایان خردادماه سال جاری آماده بهره برداری خواهد بود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.