شهردار مشهد گفت: در حال حاضر ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد گفت: تقاطع چهار سطحی آزادگان از جمله پروژه‌هایی است که بیش از ۱۵ سال است مطرح است. ترافیک این تقاطع با راه حل‌‎های ساده‌تر قابل حل بود، اما در بلندمدت مشکل ترافیکی ایجاد می‌شد. تصمیم ما در اجرای پروژه تقاطع چهار سطحی کامل گرچه تصمیم بزرگی بود، اما خیال ما را راحت می‌کرد که نیاز ترافیک غرب مشهد تا سال‌ها پوشش داده می‌شود.

او افزود: سایر فاز‌های این پروژه تا چهار ماه آینده افتتاح می‌شود و با اتصال آن به آزادراه مشهد- چناران و بزرگراه آسیایی بخش زیادی از ترافیک ورودی مشهد کاهش پیدا خواهد کرد.

شهردار مشهد ادامه داد: کشف‌رود یک رودخانه قدیمی تاریخی که همواره بیان نامش در رسانه‌ها و میان مردم همراه با معضل بود. نبود مدیریت سبب شده بود این رودخانه تبدیل به مسیر فاضلاب شود. در این خصوص گرچه مدیریت شهری به طور مستقیم وظیفه‌ای نداشت، اما با مشارکت سایر دستگاه‌ها به مدیریت واحد ساماندهی کشف‌رود اقدام کرد و امروز ۲۸ کیلومتر آن ساماندهی شده است.

کلائی با اشاره به افتتاح تصفیه خانه سپتاژ کشف‌رود تا تابستان، بیان کرد: برای این پروژه تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومانی هزینه شده است. امیدوارم با این اقدامات کشف رود ساماندهی شده و به نابسامانی‌های شمال مشهد پایان داده شود.

او به درختکاری ۵۰۰ هکتار از ارتفاعات جنوبی مشهد، تصریح کرد: مساحت اراضی جنوبی شهر مشهد ۱۹ هزار هکتار است که حراست از آن وظیفه ماست. آینده زیست پذیری شهر مشهد در گرو این منطقه است. کرونا برای ما یک فرصت بود؛ چراکه پس از شیوع کرونا با توجه به اینکه اقتصاد مشهد خدماتی است عمده افرادی که بیکار شده بودند کارگران خدماتی بودند، بر این اساس تفاهمی برای ساماندهی کارگران ساختمانی شکل گرفت که اگر برایشان کار پیدا شود فب‌ها وگرنه کارگران توسط شهرداری پذیرفته شوند و این پروژه توسط همین کارگران انجام شد که فارغ از انجام کار به سبب شیوه انجام کار ارزشمند است.

تقاطع چهار سطحی آزادگان ترافیک غرب مشهد را رفع می‌کند

سردار سید حسین هوش‌سادات، سرپرست قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به مهمترین ویژگی‌های پروژه تقاطع چهار سطحی آزادگان مشهد، گفت: این پروژه در سال ۱۳۹۸ آغاز شد، اما در ابتدا قرار بود تقاطع‌های چهار سطحی با روش جاری متداول صورت پذیرد. با روش سگمنتال تغییراتی داده شد که سرعت پیشروی پروژه را بیشتر و فاصله زمانی بهره‌بردرای فاز نخست را تقویت کرد.

او افزود: با بهره‌برداری فاز نخست پروژه ۸۰ درصد ظرفیت بار ترافیکی به اجابت رسید و مشکلات آن حل شد. در حال حاضر منتظر دسترسی و اتصال راه بخش چناران به این مقطع هستیم تا فاز دوم و تکمیلی را انجام دهیم.

سرپرست قرارگاه خاتم‌الانبیاء ادامه داد: از ویژگی‌های این پروژه می‌توان به ارتقاء سرعت آن اشاره کرد. زمان‌بندی اجرای این پروژه دو سال پیش‌بینی شده بود که در نهایت در ۱۸ ماه توانستیم بخش نخست و انبوه آن را به اتمام رسانده تا گره‌های ترافیکی غرب مشهد را مرتفع کنیم. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شاهد به سرانجام رسیدن محصول نهایی این پروژه باشیم.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.