رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از فردا شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال برای تزریق واکسن کرونا در استان فراخوان می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به آغاز فاز دوم برنامه واکسیناسیون کرونا از ۷ اردیبهشت ماه جاری و اتمام واکسیناسیون گروه سنی ۸۰ سال به بالا، بر اساس اولویت بندی سند ملی واکسیناسیون کرونا از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه تزریق واکسن برای گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال آغاز می‌شود.

او با تاکید بر خودداری مردم از مراجعه مستقیم به پایگاه‌های تزریق واکسن افزود: این افراد بصورت پیامکی و یا تلفنی از طریق سامانه ۴۰۳۰ از سوی مراکز بهداشت فراخوان خواهند شد و نیازی به مراجعه حضوری نیست.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: در این مرحله، تزریق واکسن کرونا برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و بیماران خاص نیز در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: بر همین اساس، بیماران و معلولین مقیم توانبخشی‌ها که به صورت شبانه روزی در این مراکز تحت مراقبت و نگهداری هستند با هماهنگی سازمان بهزیستی واکسینه خواهند شد.

جزایری گفت: امید است با اختصاص سهمیه واکسن کرونا به استان، بر اساس سند ملی واکسیناسیون کرونا گروه‌های سنی هدف با برنامه ریزی انجام شده مورد واکسیناسیون قرار گیرند.

او با بیان اینکه فاز دوم تزریق واکسن کرونا تا تیرماه امسال ادامه دارد افزود: افراد ۷۰ تا ۷۴ سال، ۶۵ تا ۶۹ سال و ۶۰ تا ۶۴ سال گروه‌های بعدی و اولویت دار برای تزریق واکسن کرونا هستند.

جزایری اضافه کرد: از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا تا ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، در مجموع ۲۰ هزار و ۸۴۲ دوز واکسن بر اساس سند ملی واکسیناسیون در استان چهارمحال و بختیاری توزیع و تزریق شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار