معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: واکسیناسیون علیه بیماری کرونا طی ۴ فاز طبق برنامه زمان بندی در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا از ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و بر اساس میزان دوز‌های تخصیص یافته و اولویت بندی سند ملی واکسیناسیون کرونا، واکسن‌های دریافتی در سطح شهرستان‌های ۱۰ گانه توزیع شده است.

او با بیان اینکه واکسیناسیون علیه بیماری کرونا طی ۴ فاز طبق برنامه زمان بندی انجام می‌شود افزود: فاز اول در بازه زمانی ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ تا ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با اولویت کادر بهداشت و درمان، سرای سالمندان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و بیماران خاص همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری اجرا شد.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: فاز دوم نیز از ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برای گروه سنی سالمندان بالای ۸۰ سال (متولدین ۱۳۲۰ به بالا) آغاز شده است و سپس برای گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال، ۷۰ تا ۷۴ سال، ۶۵ تا ۶۹ سال و ۶۰ تا ۶۴ سال، تا تیرماه امسال ادامه خواهد شد.

او ادامه داد: از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا تا ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، در مجموع ۲۰ هزار و ۸۴۲ دوز واکسن بر اساس سند ملی واکسیناسیون در استان چهارمحال و بختیاری توزیع و تزریق شده است.

جزایری گفت: بر این اساس تاکنون هشت هزار و ۲۳۱ دوز واکسن برای کادر درمان، سه هزار و ۳۷ دوز واکسن برای کادر بهداشت، ۳۵۰ دوز واکسن برای پرسنل فوریتها، ۶۹۸ دوز واکسن برای جانبازان بالای ۵۰ درصد، پنج هزار و ۱۳ دوز واکسن برای جمعیت بالای ۸۰سال، هزار و ۱۶۰ دوز واکسن برای بیماران خاص، ۴۶ دوز واکسن برای پرسنل آرامستان ها، ۱۹۷ دوز واکسن برای پاکبانان، ۴۴۳ دوز واکسن برای کارکنان و ناظرین ستادی حوزه سلامت و هزار و ۶۶۷ دوز واکسن برای نظام پزشکی در استان تخصیص یافه است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار