معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بایستی همچنان مراقبت‌ها ادامه پیدا کند چرا که وضعیت کرونا بسیار شکننده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بایستی همچنان مراقبت‌ها ادامه پیدا کند چراکه وضعیت کرونا بسیار شکننده است و همچنان دورهمی‌ها عامل ۶۰ درصد از انتقال بیماری کرونا است لذا برای برداشتن محدودیت‌ها نباید عجله کرد.

او با بیان اینکه دوره کمون بیماری کرونا تقریبا ۱۴ روز است که از عید نوروز تا کنون ۴ دوره کمون بیماری سپری شده است افزود: از مشخصات خیز چهارم بیماری کرونا نسبت به خیز قبلی آن، ابتلای خانوادگی است که با ابتلای یکی از افراد، حداقل ۴ نفر دیگر از اعضای خانواده مبتلا می‌شوند.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: با همراهی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حدود ۳ روز است وضعیت بیماری در بخش سرپایی کاهش و در موارد بستری ثبات و در برخی شهرستان‌ها کاهش پیدا کرده و از سطح ۳ هشدار به نارنجی رسیده است.

او ادامه داد: هم اکنون یک شهرستان در وضعیت آبی، یک شهرستان در وضعیت قرمز و وضعیت سایر شهرستان‌های استان نارنجی است.

جزایری گفت: فاز دوم واکسیناسیون از حدود یک هفته گذشته برای گروه سنی ۸۰ سال به بالا آغاز و همزمان با این گروه بیماران خاص برای تزریق واکسن فراخوان شده اند.

او افزود: طی دو تا سه روز آینده واکسیناسیون گروه سنی ۸۰ سال به بالا در برخی شهرستان‌ها تکمیل و وارد مرحله لکه گیری می‌شود.

جزایری اضافه کرد: افراد از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و یا پیامک با تعیین زمان، ساعت و مکان برای انجام واکسیناسیون فراخوان می‌شوند.

او با بیان اینکه پارت جدید واکسن وارد استان می‌شود و از روز شنبه گروه سنی، ۷۵ تا ۸۰ سال فراخوان می‌شوند افزود: همزمان با گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال، بیماران و معلولانی که در مراکز توانبخشی بصورت شبانه روزی نگهداری می‌شوند با هماهنگی بهزیستی تحت پوشش واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.

جزایری گفت: واکسیناسیون گروه هدف طبق برنامه زمانبندی کشوری و سند ملی واکسیناسیون در حال انجام و سایر گروه‌ها نیز طبق برنامه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار