موهبتی گفت: هزارو ۱۷۰میلیارد تومان از ابتدای امسال تا کنون اعتبار جذب شده و با توجه به تعهد رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات به استان امسال باید به بیش از ۱۵هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ۱۵ هزار میلیار تومان اعتبار جذب شده هزینه گرفتن در شرایطی که انتخابات در پیش رو بوده و کشور در بخشی از زمان تعطیل و دولت عوض می‌شود ضروری است زیرا اگر بگذاریم به نیمه دوم استان آسیب و بسیاری از اعتبارات بر گشت خواهد خورد.

او  افزود: امسال جهش در موضوع بودجه به وجود آمده که سال بعد امکان تکرار نداشته و در تاریخ سیستان و بلوچستان به دلیل یک‌صدایی و هم‌افزایی‌ها این مهم محقق شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بعید است این رشد بودجه‌ای امسال در تاریخ با این مدل تکرار شود و نگرانی دستگاه‌های که جذب نکنند وجود دارد از اینرو برای بودجه پارسال محقق شد که دستگاه‌هایی که توان جذب نداشتند جابه‌جایی اعتبارات به دستگاه‌های جذب کننده انجام شود.

او  خاطرنشان کرد: امسال برای اعتبارات سال سختی است چون بخشی از زمان با تغییراتی در دولت عوض و سیستان و بلوچستان در توزیع اعتبارات بودجه‌ای قبل از از انتخابات باید اقدام کند که تحت تاثیر شرایط انتخابات واقع نشود.

موهبتی اظهارداشت: تا تغییر دولت همه پروژه‌ها باید تعیین تکلیف شده باشد تا مدیران جدید اگر آمدند در ادامه به اجرای پروژها بپردازند در نتیجه اگر ما در سیستان و بلوچستان به کارها سرعت دهیم در تخصیص می‌توانیم ۱۰۰ درصد را محقق و در جذب نیز با کیفیت و مطلوبیت کار را به انجام برسانیم.

او  با تاکید بر اینکه تلاشی که در این مقطع شد و اعداد بودجه به رشد رسید مرهون تلاش نمایندگان، مدیران، مسوولان و مردم بابت مطالبه‌گری و صبوری آنان بوده خاطرنشان کرد: اگر برای نیروهای جوان فرصت مسوولیت فراهم کنیم بستری که سیستان و بلوچستان در سطح ملی مدیر داشته باشد فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار