نماینده سنای روسیه طی اظهاراتی با اشاره به روند مذاکرات میان آمریکا و روسیه هشدار داد که در صورت عدم تغییر سیاست‌های واشنگتن این رایزنی‌ها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریانووستی، الکسی پوشکوف نماینده سنای روسیه و رئیس سابق کمیته روابط خارجی دومای این کشور با اشاره به روند مذاکرات آتی میان مسکو و واشنگتن گفت: در صورت تداوم سیاست‌های خصمانه و تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، بهبود روابط میان دو کشور غیرممکن است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این صورت پیشرفتی در مذاکرات دوجانبه حاصل نخواهد شد، افزود: با هر تحریمی که از سوی آمریکا وضع می‌شود، ضربه مهلکی به ثبات روابط مسکو و واشنگتن خواهد خورد.

پوشکوف با اشاره به ادعای آمریکا درباره بی ثباتی روابط دو کشور و مقصر دانستن روسیه، گفت: ثبات تنها در صورتی محقق می‌شود که حرفی از تحریم، شرط و شروط و اولتیماتوم در میان نباشد.

با افزایش تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا واشنگتن در ۱۵ آوریل تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد و ۳۲ فرد و نهاد را در لیست تحریمی خود قرار داد. همچنین اعلام کرد که ۱۰ کارمند نمایندگی دیپلماتیک روسیه را از این کشور اخراج خواهد کرد.

روسیه نیز در پاسخ به این تحریم‌ها از اقدامات متقابل خبر داد و اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی را تنها بخشی از گزینه‌های موجود نزد مسکو عنوان کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز چهازشنبه در سخنانی اعلام کرد روابط کشورش با آمریکا اکنون بدتر از حتی جنگ سرد شده است و این بخاطر عدم احترام متقابل است.

سرگئی لاوروف اعلام کرد مسکو آماده عادی سازی روابط با واشنگتن است؛ اما در عین حال هشدار داد که آمریکا باید از ژست حاکمیتی که متحدانش را علیه روسیه و چین متحد می‌کند، دست بردارد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز از آمادگی مسکو برای مذاکره درباره مسائل مرتبط با ثبات راهبردی با آمریکا خبر داد.

وی تاکید کرد: روسیه پس از دریافت سیگنال‌هایی از سوی آمریکا، آمادگی خود را برای آغاز گفتگو‌ها درخصوص مسائل مرتبط با ثبات راهبردی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار