وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که اوکراین نمی‌تواند روی کمک‌های نظامی آمریکا حساب کند و این اعتماد بی‌فایده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که اوکراین نمی‌تواند به کمک نظامی ایالات متحده اعتماد کند.

او گفت: من گفتم که اتکا کردن به کمک‌های نظامی آمریکا بی معنی و بی فایده است. این امر برای همه همیشه شناخته شده است. اگر کسی توهم داشت که چنین کمکی ارسال خواهد شد، خوب این مشاوران در هیچ دولتی از جمله دولت آقای زلنسکی ارزشی ندارند.

لاوروف تاکید کرد: روسیه بار‌ها درباره برنامه‌های آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین هشدار داده است، زیرا این کار تنها به تشدید درگیری در دونباس منجر خواهد شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد که وارد کردن سلاح از خارج به اوکراین به حل بحران دونباس و اجرای توافق نامه‌های مینسک کمکی نمی‌کند.

پس از کودتا در کی‌یف، پایتخت اوکراین در سال ۲۰۱۴، شهروندان منطقه دونباس از تأسیس دو جمهوری محبوب - جمهوری دونتسک و جمهوری لوگانسک خبر دادند. اوکراین با آغاز یک عملیات جنگی علیه آن‌ها در تلاش برای به دست آوردن دوباره کنترل منطقه به آن‌ها واکنش نشان داد. این تلاش بی نتیجه بود زیرا بسیاری از شهروندان منطقه که روس یا روسی زبان بودند داوطلب دفاع از دو جمهوری بودند.

درگیری‌های اخیر اوکراین با جدایی طلبان در دونباس به تنش با روسیه در این منطقه مرزی میان دو کشور منجر شده است و  آمریکا و کشور‌های عضو پیمان ناتو با حمایت از اوکراین و کمک مالی و تسلیحاتی از دولت آن به تشدید تنش در این منطقه دامن می‌زنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار