صدراعظم اتریش به رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد داد نشست آتی بین او و همتای آمریکایی‌اش در وین برگزار شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سباستین کورتس، صدراعظم اتریش، در گفت‌وگوی تلفنی روز جمعه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پیشنهاد داد تا پوتین، وین را به عنوان مکان احتمالی برگزاری اجلاس آمریکا و روسیه در نظر بگیرد.

کاخ کرملین در این باره گفت: «صدراعظم اتریش پیشنهاد داد در صورت توافق برای دیدار دو رئیس جمهور روسیه و آمریکا، وین را به عنوان محلی برای برگزاری این جلسه در نظر بگیریم.»

رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی او، چندی پیش در یک تماس تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند. به گفته سرویس مطبوعاتی کاخ سفید، بایدن پیشنهاد کرد که جلسه‌ای بین روسیه و آمریکا در یک کشور سوم طی چند ماه آینده برگزار شود. پس از آن، جو بایدن اعلام کرد که به همتای روس خود پیشنهاد داده که آن‌ها با یکدیگر در تابستان در اروپا دیدار کنند.

اخیرا تنش‌ها بین روسیه و آمریکا افزایش یافته و واشنگتن اقدام به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه کرده است که مقامات روس این اقدام آمریکا را غیرمنطقی دانسته و گفته‌اند که تحریم‌های متقابلی را اعمال خواهند کرد.

از این رو مسکو در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه تعدادی از مقامات عالی رتبه فعلی و سابق واشنگتن را که در اجرای سیاست ضد روسیه نقش داشته‌اند، از ورود به این کشور محروم کرد. روسیه همچنین اخیرا آمریکا را در کشور‌های «غیردوست» خود قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار