رئیس‌جمهور اوکراین از همتای روسی خود دعوت کرد برای حل اختلافات دونباس در واتیکان یکدیگر را ملاقات کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، از همتای روسی خود ولادیمیر پوتین دعوت کرد برای حل درگیری‌ها در منطقه دونباس به واتیکان بروند.

زلنسکی دلیل پیشنهاد واتیکان برای مذاکره را این‌گونه بیان کرد: واتیکان به دلیل بی طرفی و برخورداری از اطمینان همه طرف‌ها و شهرت جهانی اخلاق‌مدار بودن محلی مناسب برای مذاکره است، در بسیاری از موارد به واتیکان مانند یک واسطه صادق به منظور حل و فصل اختلافات بین کشور‌ها و اطمینان از برقراری صلح نگاه می‌شود.

رئیس جمهور اوکراین افزود: واتیکان با سایر بازیگران بین‌المللی متفاوت است و همچنان یک نیروی اخلاقی استثنایی و عاری از هرگونه تعصب است و منافع سیاسی، نظامی و اقتصادی ندارد.

او اضافه کرد: «من آرزو دارم مذاکرات در محلی که نمادی برای صلح است انجام شود.

از سوی دیگر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، اعلام کرد که مسکو و واتیکان هنوز هیچ درخواست رسمی در مورد احتمال برگزاری این ملاقات دریافت نکرده‌اند.

پسکوف ادامه داد: «من نمی‌دانم پوتین آماده رفتن به کشوری دیگر برای ملاقات با زلنسکی است یا نه، قبلا نیز گفته‌ام؛ به گفته پوتین، روسیه طرف درگیری نیست که زلنسکی مدام می‌خواهد با آن مذاکره کند».

پیشتر زلنسکی از پوتین خواسته بود برای مذاکرات صلح به دونباس بیاید، ولی مسکو نپذیرفت. پس از آن رئیس‌جمهور روسیه از همتای اوکراینی خود خواست تا برای مذاکرات به مسکو برود این بار این درخواست از طرف اوکراین رد شد. بعد از گذشت چند روز زلنسکی برای بار دوم از پوتین خواسته است برای برگزاری مذاکرات این بار به واتیکان بروند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار