سخنگوی کاخ سفید از تاکید آمریکا بر همکاری با روسیه درباره موضوع ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید طی اظهاراتی گفت: علی‌رغم اختلافات میان مسکو و واشنگتن خواستار همکاری با روسیه در خصوص پرونده برنامه هسته‌ای ایران هستیم.

وی ادامه داد: آمریکا علی‌رغم وجود همه اختلافات بر این موضوع تاکید دارد.

جنیفر ساکی در ادامه و در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین گفت: در حال حاضر تمرکز واشنگتن برروی حرکت به سمت داشتن روابطی با ثبات و قابل پیش‌بینی با این کشور است.

سخنگوی کاخ سفید بار دیگر از نگرانی آمریکا درباره تداوم بازداشت الکسی ناوالنی، مخالف روسیی و تقویت تشکیلات نظامی روسیه در مرز اوکراین خبر داد و گفت: در مقابل این موارد برخی حوزه‌ها نیز وجود درد که می‌توانیم درباره آن‌ها رایزنی کنیم و همکاری خود را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: یکی ز این موضوعات شاید تلاش‌های دیپلماتیک مربوط به ایران از طریق گروه ۱+۵ باشد.

برگزاری مذاکرات و نشست‌های متعدد در وین در راستای بازگشت مجدد به برجام و رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران امروز یکی از اخبار مهم و روز دنیا محسوب می‌شود.

در این بین روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان (گروه ۱+۴) یکی از طرف‌های توافق هسته‌ای با ایران هستند و آمریکا که در سال ۱۳۹۷ از این توافق خارج شده است در حال دست و پا زدن برای بازگشت به برجام است، آن هم از طریق مذاکره و همکاری با کشوری همچون روسیه.

طی ساعات آتی امروز نیز نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به منظور بررسی و جمع‌بندی نتیجه کار گروه‌های کارشناسی سه‌گانه هسته‌ای، تحریمی و ترتیبات اجرایی در سطح روسای هیأت‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاخ سفید ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار