عزیزیان گفت: براساس بازه‌ای که به عنوان سن ازدواج در نظر گرفته می‌شود باید تا پنج سال آینده ۱۱۰ هزار جوان یزدی ازدواج کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حمید عزیز‌یان در خصوص آمار جوانان پشت خط ازدواج در استان یزد گفت: براساس آمار‌های موجود و آمارگیری که در سال ۹۵ انجام شده تقریبا ۲۰۰ هزار جوان در استان یزد در سن ازواج هستند و براساس بازه‌ای که به عنوان سن ازدواج در نظر گرفته می‌شود باید در پنج سال آینده ۱۱۰ هزار جوان یزدی ازدواج کنند.

او با اشاره به همکاری با انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان در زمینه ازدواج عنوان کرد: مهم‌ترین این سمن‌ها در استان، شبکه فعالین ازدواج است که مصوبه ستاد ساماندهی ازدواج جوانان را دارد و بسیار پویا و فعال است و در چارچوب ترویج فرهنگ ازدواج آسان و به هنگام اقدامات مادی و معنوی زیادی را برای امر ازدواج جوانان انجام می‌دهد.

عزیزیان ادامه داد:  دفتر امور اجتماعی با همکاری اداره کل بهزیستی، طرح «دانشنامه ازدواج» جوانان را اجرایی کرده است که جوانان می‌توانند در این طرح به صورت رایگان از آموزش‌های قبل از ازدواج و افزایش توانمندی در انتخاب صحیح همسر و ازدواج موفق بهره‌مند شوند.

او بزرگترین اقدام در امر ازدواج در استان را طرح «سامان خانواده» عنوان کرد و افزود: در این طرح  مسکن نیز وارد شده و مقدمات آن به خوبی پیش رفته است. به گونه‌ای که مصوبه کارگروه اجتماعی استانداری یزد را دریافت کرده و چنانچه شورای برنامه‌ریزی، بودجه مشخصی را در سال ۱۴۰۰ به آن اختصاص دهد می‌تواند تحول بزرگی را در زمینه ازدواج در استان ایجاد کند.

عزیزیان با بیان اینکه یکی از اهداف طرح «سامان خانواده»، فراهم آوردن زمینه ازدواج ۱۱۰ هزار جوان یزدی طی پنج سال آینده است، گفت: در این طرح شش محور که برای شکل گیری یک ازدواج سالم و به هنگام لازم است دیده شده که ترویج، تسهیل، تحکیم و تعالی خانواده از جمله آنهاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۲۱:۰۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
به مسئولین منفعت طلب بگویید