مرعشی گفت: به منظور جلوگیری از ورود ویروس کرونای جهش‌یافته هندی کل مرز یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر خاکی و ۳۰۰ کیلومتر دریایی این استان تحت کنترل نیروها قرار و تردد مجاز و غیر مجاز ممنوع و کنترل لازم انجام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد هادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه نشست ستاد استانی کرونا  اظهارداشت: طبق آمارها و بررسی‌ها و وضعیت ما در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌ها بهتر است و از روز گذشته ۲ شهرستان قرمز ما نارنجی و شهر قرمز در این استان نداریم.

وی با بیان اینکه عمده شهرستان‌های ما در سیستان و بلوچستان آبی و زرد است که با همت و تلاش تمام دست‌اندرکاران و همراهی مردم این موضوع محقق شده است افزود: ترخیصی‌های مثبت ما چهار هزار و ۶۰۰ نفر، ترخیص‌های منفی ۶ هزارو ۴۰۰ نفر بوده‌اند و بستری فعلی ما ۱۸۰ نفر است که عمدتاً در کلان شهر زاهدان قرار دارند همچنین سه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر کل این استان را پوشش می‌دهند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا این لحظه هیچ آمار و گزارشی از ورود اتباع بیگانه افغانستانی و پاکستانی و سایر کشورها به این استان نبوده و این موضوع در کنترل کامل قرار دارد خاطرنشان کرد: کل مرزهای شرقی استان براساس توافق‌نامه تنظیم شده توسط سپاه و نیروهای مرزبانی کنترل و در صورت ضرورت ارتش ورود پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سه گذر رسمی داریم که از این رهگذرها به صورت رسمی و با پاسپورت افراد می‌توانند وارد شوند که در میرجاوه، میلک و ریمدان قرار دارند افزود:براساس قراردادهای قدیمی با کشور پاکستان افرادی نیز به صورت گذر مرزی می‌تواند تردد کنند.

مرعشی با اشاره به اینکه بخشی هم غیرمجاز وارد می‌شود و آن‌هایی که غیرمجاز وارد می‌شوند از مناطقی است که خلل مرزی وجود دارد و دستگیری‌های زیادی هم در این زمینه داریم تصریح کرد: پارسال بیش از ۳۰۰ هزار نفر دستگیری اتباع بیگانه در سیستان و بلوچستان داشتیم و هم‌اینک نیز این روند ادامه دارد.

وی تاکید کرد: از ورودی‌های رسمی اعلام شده افراد نمی‌توانند وارد کشور شوند و وزارت امور خارجه هم این موضوع را به کشورهای همسایه ابلاغ و همچنین گذرهای مرزی را کلاً تعطیل کرده‌ایم و برای انسداد کامل مرز برنامه‌ریزی و طرح‌هایی تنظیم‌شده که با شدت کنترل لازم انجام و ورود بیماری به داخل سیستان و بلوچستان انجام نمی‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۲ بخش داریم افرادی که به صورت زمینی انفرادی وارد می‌شود آن‌ها را ممنوع کردیم ولی به دلیل اینکه صادرات و واردات انجام می‌شود این مهم با ایجاد پست‌ و تیم‌های با نظارت دانشگاه علوم پزشکی در مرزها مستقر و در ورودی‌های داخل کشور نسبت به انجام تست (pcr) اقدام و آن‌هایی که مثبت باشند در قرنطینه قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار