معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معلمان یکی از اثر گذارترین گروه‌های مرجع در جامعه هستند که منش گفتار و رفتار آنان بر روی طیف گسترده‌ای از اقشار اجتماع تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان  در آیین تجلیل از معلمان نمونه سیستان و بلوچستان گفت: همه ما ایرانیان حتما مسیری را طی کرده‌ایم و آن گذرگاه مدرسه و آموزش و پرورش بوده و این نشان از اهمیت نهادینه این مدارس و آموزش و پرورش است.

او  افزود: در جامعه کنونی گروه‌هایی داریم شامل علما، روشنفکران، معلمان، تحصیل کردگان، متنفذان و طوایف که گروه‌های الگو بوده و یکی از اثرگذارترین این گروه‌ها در میان اقشار مختلف معلمان است که هر چقدر جایگاهش والاتر و نهادمندتر باشد به همین نسبت جامعه هدف و سایر بخش‌ها فرهیختگی خودش را از آن خواهد گرفت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در شرایط کنونی و در استان به دلیل شیوع ویروس کرونا کار برای همه به ویژه بخش آموزشی (آموزش‌دهنده و گیرنده) سخت شده، زیرا با توجه به محرومیت‌های این استان با تولید محتوا و پیوند با بدنه دانش‌آموزی به خوبی توانستند ارتباط را برقرار و نگذاشتند کودکان و محصلان (بویژه ابتدایی) از پایه دانش فاصله بگیرند.

او تصریح کرد: طی سال‌های اخیر یکی از مهمترین کار‌هایی که در سیستان و بلوچستان انجام و تحول ایجاد کرد حوزه آموزش و پرورش چه در موضوع ایجاد زیرساخت‌ها آموزشی و چه در موضوع ارتقا نیروی انسانی بود.

کوثری با اشاره به افزایش جذب نیرو در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این موضوع هر چند فاصله زیاد با معدل کشوری داریم، اما لازم است یادآوری شود از ۱۹ هزار نفری که جذب شده ۱۶ هزار نفر مربوط به منطقه جنوب این استان (بلوچستان) و حدود سه هزار نفر مربوط به منطقه مرکز و شمال بوده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از مجموع این ۱۹ هزار نفر نیرو جذب شده در استان ۳۰ درصد غیربومی (که از این غیربومی‌ها تنها ۱۶ درصد غیربومی خارج از این استان) بوده است افزود: در خصوص فضا‌ها و کلاس‌های درسی بیش از سه هزار کلاس در این منطقه ایجاد شده است.

او تصریح  کرد: از مجموع سه هزار کلاس درس ایجاد شده در سیستان و بلوچستان ۲ هزار و ۴۰۰ کلاس در جنوب (بلوچستان) و ۶۰۰ کلاس (در مرکز) بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته معلم و قدردانی از مجاهدت‌ها و تلاش‌های کم نظیر معلمان فهیم و فرهیخته استان، اظهارداشت: پیشرفت و ترقی کشور مرهون زحمات خالصانه و شبانه روزی معلمانی است که با قلبی سرشار از عشق به خدا و مردم برای پیشرفت میهن تلاش می‌کنند.

حمیدرضا رخشانی افزود: ۱۷ هزار معلم از سراسر استان در فراخوان جلوه‌های ناب معلمی شرکت کردند که از این تعداد ۵۳۲ نفر در مرحله منطقه‌ای انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: در مرحله استانی نیز از این تعداد ۱۲ نفر به عنوان معلم سرآمد و نمونه برگزیده شدند.

گفتنی است در پایان این مراسم از معلمان سرآمد و نمونه سیستان و بلوچستان تجلیل شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار