۳۰۰ بسته حمایتی طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان " نماد "به دانش آموزان مدارس ناحیه دو کرمان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان  در آیین اهدای  ۳۰۰ بسته حمایتی طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان « نماد» به دانش آموزان مدارس ناحیه دو کرمان که به همت  آموزش و پرورش با همکاری دادگستری و استانداری کرمان تهیه شده بود، با تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) و تبریک هفته معلم گفت: امروز روز معلمانی است که  با به نمایش گذاشتن جلوه‌هایی از ایثار و فداکاری، همیشه جاودانه و ماندگار خواهند بود. 

او با بیان اینکه معلمان ایثارگران واقعی جامعه هستند، افزود: معلمان با جان و دل برای تسهیل فرآیند یاددهی و یادگیری و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان تلاش می کنند. 

اسکندری نسب از پوشش ۱۹ هزار و ۸۴۲ دانش آموز در قالب طرح نماد در مدارس استان خبر داد و گفت: طرح نماد، نقش موثری در توانمند سازی دانش آموزان در زمینه مواجه با آسیب‌های اجتماعی دارد و در کاهش این آسیب‌ها موثر واقع شده است.

او با اشاره به لزوم همکاری ۱۶ دستگاه اجرایی دخیل در طرح نماد افزود: این طرح مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات مختلف، شامل غربالگری دانش آموزان، آموزش، توانمندسازی و حمایت روانی و اجتماعی از دانش آموزان است و تلاش می‌کنیم با کیفیت بخشی به اجرای این طرح، شاهد اثرات مثبت در جامعه باشیم.

اسکندری نسب تصریح کرد: جامعه هدف طرح نماد، افراد زیر ۱۸ سال است و معتقدیم مداخلات اجتماعی باید به شکل مدرسه محور، خانواده محور و جامعه محور باشد و پیشگیری باید از مدرسه آغاز شود؛ زیرا کانون اصلی تعلیم و تربیت است.

او با اشاره به اهمیت طرح نماد در کاهش آسیب‌های اجتماعی، خواستار پوشش تمامی مدارس استان به ویژه مدارس مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه‌ای شد.

سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان نیز در این آیین گفت: معلمان، نقش موثری در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

او با اشاره به آسیب‌های مختلف اجتماعی بیان کرد: رسالت ما در این شرایط بسیار سخت است و باید با تمام وجود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم.

قویدل با اشاره تنوع آسیب‌های اجتماعی در شرایط فعلی در جامعه افرود: تعامل و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی، لازمه کاهش این آسیب‌ها است.

او گفت: برای کاهش آسیب‌ها باید نگاه ما نگاه مشارکتی، تعاملی و همگرایی باشد و با دستگاه‌هایی که در این زمینه کوتاهی کنند، مطابق با قوانین برخورد می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کرمان با اشاره به اثر بخشی طرح نماد در کاهش آسیب‌های اجتماعی بر تشکیل شورای سیاست گذاری طرح نماد در استان کرمان تاکید کرد و  گفت: آمادگی داریم در زمینه توانمند سازی معلمان، دانش آموزان و اولیا آن‌ها کلاس‌های آموزشی را در تمامی مدارس استان برگزار کنیم.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار