کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ باران تا روز‌های پایانی هفته آینده در خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران که از شب گذشته در خراسان رضوی آغاز شد، در ۱۲ شهرستان این استان بارید که بیشترین میزان آن در درگز با ۱۴ میلیمتر ثبت شده است.

او افزود: بر اساس اطلاعات رسیده در شهرستان‌های قوچان، سرخس، چناران، مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، کاشمر، گناباد، درگز، فریمان، بردسکن و کلات نادر خراسان رضوی نیز بارش باران گزارش شده است.

 کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: پس از درگز بیشترین بارش در شهرستان‌های قوچان و کلات به ترتیب با ۱۲ و ۷ میلیمتر ثبت شده است.

اثمری بیان کرد: این بارش‌های رگباری به طور متناوب و با شدت و ضعف تا روز‌های پایانی هفته آینده در خراسان رضوی ادامه خواهند داشت.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: بارش‌ها همراه با رعد و برق و افزایش ابرناکی با احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب در نواحی شمالی و غربی خراسان رضوی پیش بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: در این مدت وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش میدان دید، کاهش کیفیت هوا همراه با احتمال خسارت در نواحی شمالی و جنوبی خراسان رضوی طی روز‌های پیش رو مورد انتظار است.

اثمری با اشاره به کاهش قابل ملاحظه دما در خراسان رضوی برای امروز، اظهار کرد: بیشینه دمای امروز مشهد ۲۵ درجه سلسیوس پیش بینی شده است که نسبت به روز گذشته ۶ درجه کاهش دارد.

او افزود: برای روز‌های آینده میانگین دما بین یک تا دو درجه در خراسان رضوی در نوسان است.

قوچان با کمینه دمای ۱۱ درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای ۳۷ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در طول ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشترین وزش باد طی این مدت در سبزوار خراسان رضوی با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار