رهایی قاتل از طناب دار به برکت ماه رمضان

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: به برکت ماه مبارک رمضان یک قاتل با تلاش دادگستری و رضایت ورثه مقتول، از قصاص رهایی یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد مهدی میرزایی عبدالیوسفی ،رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: پس از گذشت شش ماه از وقوع قتل یک خانم در شهرستان کوهبنان، ورثه مقتول با حضور در جلسه رسیدگی شعبه اول دادگستری شهرستان کوهبنان رضایت و گذشت خود را اعلام کردند.

او اظهار داشت: هر فعل مجرمانه‌ای مستوجب مجازات است و در مورد جرم قتل عمد، نیز مرتکب به موجب قانون مجازات اسلامی به مجازات قصاص نفس محکوم می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: قصاص یکی از چهار مجازات اصلی در قانون مجازات اسلامی است و شرایط اعمال مجازات قصاص در قانون مطرح گردیده، که برای قصاص مجرم باید ورثه مقتول و یا اولیای دم وی که دارای حق قصاص هستند به جز زوج و زوجه، قصاص مرتکب را از دادگاه درخواست کنند و در این صورت مجرم به مجازات قصاص محکوم خواهد شد؛ اما این امکان هم وجود دارد که اولیای دم و یا ورثه از حق قصاص خودشان گذشت و اعلام رضایت کنند.

میرزایی عبدالیوسفی افزود: قتل مذکور بر اثر اختلاف ملکی در کوهبنان اتفاق افتاده بود و قاتل از پارسال در بازداشتگاه بسر می‌برد و در جلسه رسیدگی به جرم مزبور قاتل و ورثه‌ی مرحوم حاضر شدند که با بیان احادیث و روایتی در خصوص گذشت و همچنین تلاش‌های زیاد دادگستری سرانجام ورثه مرحوم از خون مادر خود گذشتند و به قاتل مادر خود حیاتی مجدد بخشیدند.

او ادامه داد: ورثه مقتول اظهار داشتند، رضایت ما در این ماه مبارک رمضان فقط به خاطر رضای خداوند متعال و این بخشیدن نیز معامله ما با پروردگار است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار