طرح اشتراک پادکست Spotify برای رقابت با اپل آغاز شد

اسپاتیفای سرویس پخش کننده موسیقی برای رقابت با اپل در بازار پخش موسیقی و پادکست سرویس اشتراکی خود را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گلف ۳۶۵؛ هفته گذشته شرکت اپل پلتفرم اشتراک پولی پادکست خود را معرفی کرد. اسپاتیفای نیز روز سه شنبه یک سیستم اشتراک پولی برای سازندگان پادکست در ایالات متحده راه اندازی کرد و قصد دارد در ماه‌های آینده این سرویس را در مناطق دیگر گسترش دهد. در بیانیه این شرکت آمده که یک سازنده پادکست می‌تواند اپیزود‌ها را فقط به عنوان مشترک علامت گذاری کند و آن‌ها را در Spotify و سایر سیستم عامل‌های ارائه پادکست منتشر کند.


بیشتر بخوانید


اسپاتیفای تا دو سال کمیسیون نمی‌گیرد

اسپاتیفای، مشهورترین سرویس پخش جریانی موسیقی جهان، گفت که تا دو سال آینده از درآمد سازندگان پادکست مشترک در این برنامه کمیسیون نمی‌گیرد و قصد دارد از سال ۲۰۲۳، ۵ درصد کمیسیون دریافت کند. فروشگاه‌های آنلاین مانند اپ استور معمولاً بابت خرید‌هایی که از سیستم عامل آن‌ها انجام می‌شود، از توسعه دهندگان هزینه دریافت می‌کنند.

اسپاتیفای دو سال پیش شکایتی را به تنظیم کنندگان اتحادیه اروپا ارائه کرد و گفت که هزینه‌های دریافت شده توسط اپل برای پرداخت از طریق فروشگاه باعث شده رقابت بین شرکت‌های پخش کننده موسیقی سخت‌تر شود. شرکت اپل برای پخش موسیقی با اسپاتیفای رقابت می‌کند و در اوایل ماه جاری از یک پلتفرم اشتراک رونمایی کرد که هر ماه ۱۹.۹۹ دلار هزینه دارد و ابزار‌های لازم برای ارائه اشتراک پادکست را به سازندگان ارائه می‌دهد.

طرح اشتراک پادکست Spotify برای رقابت با اپل آغاز شد

اسپاتیفای با صرف بیش از نیم میلیارد دلار و خرید شبکه‌های پادکست Gimlet و Anchor و شرکت تبلیغاتی پادکست Megaphone، عضلات پخش پادکست خود را تقویت کرده است. ابزار اشتراک جدید این برنامه با استفاده از سیستم عامل Anchor ساخته شده است. پادکست‌های پولی نیز مانند سایر پادکست‌ها با جستجوی نام در این برنامه پیدا می‌شوند اما در کنار دکمه پخش قفل کوچکی وجود دارد به این معنا که این پادکست پس از پرداخت حق اشتراک پخش می‌شود.

اپل اشتراک پادکست پولی را در ماه می‌  راه اندازی می‌کند که در ۱۷۰ منطقه و کشور در زمان راه اندازی در دسترس است، در حالی که Spotify امروز اشتراک پولی پادکست را در ایالات متحده آغاز کرده و قصد دارد این برنامه را در ماه‌های آینده به صورت بین المللی گسترش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار