شرکت اپل اولین بتای عمومی iOS 14.6 را برای کاربران عضو در بخش دولوپر خود، منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اپل اینسایدر؛ جدیدترین نسخه‌های بتا که روز سه شنبه منتشر شده را کاربران می‌توانند از مرکز توسعه دهنده اپل بارگیری کنند. هنوز مشخص نیست که به روز رسانی سیستم عامل iOS چه ویژگی‌های جدیدی را با خود به همراه آورده است. با توجه به امکانات بسیاری که iOS 14.5 و iPadOS 14.5 دارند، انتظار می‌رود که این نسخه جدید روی تغییرات زیربنایی این دو سیستم عامل تمرکز کرده باشد.


بیشتر بخوانید


کاربران هر نسخه‌ای که می‌خواهند را دانلود کنند

باتوجه به اینکه دو نسخه iOS 14.5 و iOS 14.6 تقریبا همزمان با هم در اختیار کاربران قرار گرفتند، کاربران خودشان می‌توانند از بخش تنظیمات بسته به علاقه انتخاب کنند که می‌خواهند کدام نسخه روی آیفونشان نصب شود. اپل روز چهارشنبه اولین نسخه بتا از بروزرسانی نرم افزار macOS 11.4 آینده را برای توسعه دهندگان منتشر کرد. همچنین نسخه بتا عمومی را اوایل روز پنجشنبه راه اندازی کرد.

در شرایطی اپل بتای عمومی iOS 14.6 را منتشر کرده که نسخه نهایی iOS 14.5 برای همه کاربران تا چند روز آینده در دسترس خواهد بود. این نسخه نهایی قابلیت جنجالی «شفافیت ردیابی برنامه ها» را به همراه ویژگی‌های بیشتر دیگری ارائه می‌دهد. به عنوان مثال با iOS 14.5 امکان باز کردن قفل گوشی آسان‌تر شده تا حتی کاربران در صورت داشتن ماسک هم بتوانند به راحتی با کمک اپل واچ قفل آیفون خود را باز کنند.

اولین بتای عمومی iOS 14.6 و watchOS 7.5  در دست کاربران

نقشه اپل درباره این به روز رسانی ویژگی جدیدی شبیه به Waze را ارائه می‌کند که امکان گزاش تصادفات، خطر‌های پیش روی راننده و دوربین‌های کنترل سرعت را روی نقشه فراهم کرده است. چند ایموجی جدید نیز در این نسخه اضافه شده است. نسخه نهایی iOS 14.5 برنامه جدید Podcasts را نیز دارد که سرویس اشتراکی اپل برای ورود به دنیای پادکست هاست. گفته می‌شود این سرویس قرار است رقیبی جدی برای اسپاتیفای باشد.

گفتنی است، اپل به کاربران عادی گفت این نسخه بتا را روی تلفن‌های خود نصب نکنند، زیرا این نسخه‌ها باگ‌هایی دارند که ممکن است استفاده این کاربران را مختل کند و همچینین تاکید کرده که منتظر عرضه نسخه‌های جدید باشند.

اولین بتای عمومی iOS 14.6 و watchOS 7.5  در دست کاربران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار