سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: ذخایر خونی رو به کاهش است، از مجاوران و زائران درخواست می‌شود تا با اهدای خون به درمان بیماران کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالله سبحانی سرپرست انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌ها به دلیل روزه داری و گرمای هوا گفت: آمار ذخیره خون استان به شدت رو به کاهش است. در حال حاضر ذخایر خونی موجود کاهش یافته که با ادامه این روند در روز‌های آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

او افزود:در ماه مبارک رمضان هستیم، ماه فضائل اخلاقی و فرصتی برای انجام اموری که باقی الصالحات میشوند. اهدای خون از جمله امور خیر‌ی است که میتواند  تجلی طاعت حق تعالی باشد.

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد:اهدای خون با رعایت توصیه‌های لازم منافاتی با روزه داری ندارد. در ماه مبارک رمضان نیز داوطلبان، پس از بررسی پزشکی و اطمینان از احراز شرایط مربوط میتوانند خون اهدا کنند و پس از آن، با مصرف بیشتر مایعات، حجم خون اهدایی سریعتر جایگزین خواهد شد.

سبحانی بیان کرد:پایگاه‌های اهدای خون هر شب پس از افطاراز ساعت ۲۱ تا ۱ بامداد پذیرای داوطلبان  است تا بیماران نیازمند، حاجت خویش را به واسطه ایثار و نوعدوستی  از خدای خویش بگیرند.

 


انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.