سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، انگلیس را به کارشکنی در روابط این کشور و اتحادیه اروپا متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اظهار کرد: «انگلیس مانند قبل نقش تخریب‌کننده‌ای را در اتحادیه اروپا ایفا می‌کند، آن‌ها این اتحادیه را ترک کردند، ولی شاهد کاهش فعالیتشان نیستیم. این کشور مانند همیشه سعی دارد مسکو را در نظر کشور‌های عضو اتحادیه بد جلوه دهد.»

لاوروف افزود: «انگلیس از هر راهی می‌خواهد با روسیه ارتباط بگیرد معلوم است که آن‌ها معامله را رها نکرده‌اند، ولی قصد دارند سایر کشور‌ها را وادار به عقب‌نشینی کنند، شاید قصد دارند تنها کشور مذاکره کننده با روسیه باشند.»

وزیر خارجه روسیه با اشاره به کشته شدن «الکساندر لیتوینینکو»، افسر سابق سازمان اطلاعات روسیه، در سال ۲۰۰۶ گفت: دادگاه این جریان طبق روال برگزار شد، ولی بعد از مدتی پرونده به دلایل واهی بسته شد. هیچ کس به حکم این دادگاه اطمینان ندارد. انگلیسی‌ها مانند «آرنولد شوارتزنگر» رفتار می‌کنند و فقط می‌گویند به من اطمینان کن.

الکساندر لیتوینینکو، افسر اطلاعاتی سابق سازمان اطلاعات روسیه و منتقد دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بود که در اثر آلودگی به عنصر رادیواکتیو پولونیوم با جرم اتمی ۲۱۰ در روز ۲۳ نوامبر ۲۰۰۶ در شهر لندن به‌طور مرموزی به قتل رسید. او همچنین مأمور سرویس اطلاعاتی انگلیس بود و برای لندن نیز جاسوسی می‌کرد، مسکو نیز او را خائن و جاسوس نامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار